معاون وزیر بهداشت عربستان از خدمات پزشکی ایران در حج تجلیل  کرد

در همایش بعثه های پزشکی که مسئولان بعثه های پزشکی بیش از ۵۰ کشور حضور داشتند،  دکتر مصطفی معاون وزیر بهداشت عربستان در خصوص ارائه خدمات درمانی به زائرین توسط پزشکان هر کشور توضیحاتی ارائه داد و گفت: نقطه عطف و اوج این خدمات را در بیمارستان های هلال احمر ایرانی شاهد هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر ،معاون وزیر بهداشت عربستان، گفت: اگر سیستم مدیریتی پزشکی حج ایران را سایر کشورها نیز بتوانند اجرا کنند، قسمت عمده ای از بار بهداشت و درمان حج از دوش عربستان برداشته خواهد شد.

همایش بعثه های پزشکی کشورهای اسلامی، عصر دیروز با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در مکه مکرمه برگزار شد.

وی همچنین به الگوبرداری تعدادی از کشورها از ایران نیز اشاره کرد و افزود: کشورهای عراق، ترکیه و چند کشور آفریقایی از ساختار پزشکی حج ایران الگوبرداری کرده و اکنون بخشی از خدمات درمانی به زائرین این کشورها توسط پزشکان و تیم پزشکی این کشورها صورت می گیرد.

معاون وزیر بهداشت عربستان خاطرنشان کرد: اگر سیستم مدیریتی پزشکی حج ایران را سایر کشورها نیز بتوانند در حج اجرا و عملیاتی کنند، قسمت عمده ای از بار بهداشت و درمان حج از دوش عربستان برداشته خواهد شد.

در پایان این همایش نیز با اهدای هدایایی، از مسئولان پزشکی ایران تقدیر به عمل آمد.

در این همایش دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و دکتر پیرحسین کولیوند مدیر عملیات پزشکی حج حضور داشتند.

705

کد خبر: 830908

وب گردی

وب گردی