برنامه های انجمن عاشقان طبیعت

فعالان محیط زیست سراسر کشور در قرار سبز نخستین هفته از شهریورماه امسال به فعالیت‌های متنوعی برای حفظ محیط زیست کشور اقدام کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،در استان فارس در کازرون پویش اشتراک سبز به ابتکار انجمن‌میراث پریشان با همراهی کانون تبلیغات سفید پررنگ از ابتدای تابستان امسال آغاز شد که طی آن از مردم خواسته شد که کتاب های استفاده شده خود را به این انجمن تحویل دهند تا به صورت مناسب دوباره مورد استفاده قرار گیرند. در طی مدت برگزاری پویش بیش از ۴ هزار جلد کتاب درسی و غیر درسی تحویل داده شد که تعدادی از کتاب ها و جزوات تحویل داده شده، جزو کتب بازیافتی قرار گرفت و تعدادی از کتاب هایی که برای ایستگاه های مطالعه مناسب بوده جدا شده اند و بقیه برای استفاده مجدد قرار است به متقاضیان در کتابخانه ها، روستا ها عرضه شود. همچنین این انجمن در صدد ایجاد یک ایستگاه مطالعه با کمک خیرین در کازرون است.

در این استان درنورآباد ممسنی هم آبیاری درختان تپه نورالشهدا با همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس و همچنین برنامه سه شنبه بدون خودرو با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش، منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست، ورزش و جوانان و کمیته امداد انجام شد.

درسروستان استان فارس هم در ادامه برنامه‌ها انجمن عاشقان طبیعت سروستان، این هفته آبیاری نهالهای اطراف چشمه آب تزنگ که در فصل زمستان کاشته شده، انجام شد.

در شیراز هم برنامه پاکسازی رفتگران طبیعت فارس در منطقه تنگ مهریان و تنگ کبوتری با پاکسازی منطقه از زباله انجام شد. در این برنامه زباله های منطقه به ویژه منطقه ورودی که مملو از زباله بود پاکسازی و آموزش های زیست محیطی به مردم بومی منطقه و همچنین گردشگران داده شد.

در استان کرمانشاه دهیار روستای چقاگینو از توابع بخش ماهیدشت با مشارکت اهالی روستا اقدام به کاشت بیش از پانصد درخت در روستا و حاشیه جاده ورودی به صورت کمربند سبز روستا کرده است که با سیستم قطره ای آبرسانی می‌شود.

در یاسوج آبیاری نهال های کاشته شده گلابی وحشی و زالزالک در پارک جنگلی شهر یاسوج (استان کهگیلویه و بویراحمد) با همت نهضت سبز زاگرس انجام گرفته است.

در کردستان هم دیدار هیئت مدیرە انجمن «پاژین» بانه با استاندار کردستان و تعدادی دیگر از مسئولان محلی در خصوص پیگیری خواست های کمپین «اتحاد برای حفظ جنگلهای زاگرس» صورت گرفت.

در استان گیلان بازسازی خانه ای که در عمق جنگل های سیاهکل تنها پناه خانواده سبز و دو کودک خردسال یاور محیط زیست بود انجام شد. آغاز عملیات خیرخواهانه ساخت واحد مسکونی آتش گرفته همراه با وسائل اهدایی در روستای کاشکی با کمک های اعضا بوم بانان صورت گرفت که در ادامه ساخت مسکن کاشکی، مصالح ساختمانی جهت ادامه پروژه ساخت شامل بلوک، سیمان و شن با کمک خیرین مردمی به این روستا انتقال داده شد.

در ایلام مشارکت انجمن بانوان طبیعت دوست درپاک سازی حاشیه رودخانه سراب با همت انجمن آبدانان ایلام رخ داد.

در آذربایجان غربی مؤسسه ناجیان نبض زمین برنامه هفتگی پاکسازی ته سیگار و شناساندن زباله های سمی به شهروندان در پارک گل یأس را انجام دادند. در مهاباد هم انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد با برنامه گروه آوای سکوت در کانون بچه های سندروم داون حضور پیدا کردند.

در دورود لرستان اعضای انجمن مردم نهاد بلوطبان به پاکسازی پارک جنگلی دورود پرداختند.

در اصفهان هم انجمن صلح با طبیعت اصفهان با هدف درخواست از شهردار و شورای شهر اصفهان مبنی بر استفاده و گسترش انرژی‌های پاک، تبدیل منطقه سگزی به شهر انرژی‌های خورشیدی و رعایت و اجرای قانون هوای پاک خصوصاً ماده ۷، ۱۰، ۲۰ و ۲۲ از توربین بادی کوه صفه بازدید کردند.

705

کد خبر: 830919

وب گردی

وب گردی