تلاش ترکیه برای کشاندن فلسطینی ها به میز مذاکره

«رجب طیب اردوغان» تلاش می کند تا نظرات و نگرش های گروه های فلسطینی را به هم نزدیک کرده و آن ها را به سمت مذاکره با رژیم صهیونیستی هدایت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «دیلی صباح» محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس سازمان فتح، روز یک شنبه به آنکارا رسیده و قرار است با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرده و در مورد مباحث فلسطینی و مشترک میان دو کشور گفتگو کند.

این سفر که هدف آن میانجیگری ترکیه میان گروه های فلسطینی جهت مصالحه با یکدیگر و به تبع آن آغاز مذاکره با رژیم صهیونیستی است تا سه شنبه ادامه خواهد یافت.

دفتر رئیس جمهور ترکیه در بیانیه ای که در این رابطه صادر کرده عنوان نمود: در سفر مذکور دو طرف در مورد تقویت روابط دو جانبه و دوستانه و تشریک مساعی برای نزدیکی دیدگاه های فلسطینیها و پایان دادن به اختلافات گفتگو خواهند کرد.

طی ماه های گذشته تلاش مشترکی از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و دولت های تابع آن ها در منطقه در جریان است تا مذاکرات سازش میان فلسطینی ها(فتح) و رژیم صهیونیستی را احیا نماید.

در همین رابطه هیئتی از کاخ سفید به منطقه سفر کرده و با مقامات دولت های مختلف دیدار و گفتگو نموده است. از طرفی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در دیدار با مقامات کاخ سفید اعلام نمود که تا بحران فلسطین حل نشود منطقه روی آرامش به خود نخواهد دید.

به نظر می رسد فشارهای بین المللی و منطقه ای برای کشاندن فلسطینی ها پای میز مذاکره و سازش در جریان است.

804

کد خبر: 830941

وب گردی

وب گردی