طراح «عاقبت اعتماد مصدق به کدخدا»:  رویدادهای گذشته را با نگاه انقلابی طراحی می کنم

طراح پوستر «عاقبت اعتماد مصدق به کدخدا»، گفت: سوژه های خود را با توجه به مناسبت های مختلف در تقویم و یا اتفاقات روز جامعه یا آیات قرآن انتخاب می کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در سال های گذشته بیلبوردهایی با محتواهای متفاوت در سطح شهر تهران نصب شده است که بیشتر حاوی پیام های اخلاقی و معنوی مناسبی است.

این طرح هایی که برای انتقال مفاهیم در شهر بکار گرفته می شود، آثار برگزیده گرافیست های مطرح است که سعی دارند معانی مختلف را از این راه انتقال دهند. اسماعیل شریفی عضو یکی گروه‌های طراح است که در سال های اخیر تلاش کرده‌اند با ارائه آثار انقلابی تصویرهایی ماندگار درباره برجام، دفاع مقدس و همچنین عاقبت اعتماد مصدق به آمریکا در کودتای 28 مرداد را بر جای بگذارند.

شریفی به عنوان نماینده یک گروه طراحی، درباره چگونگی یافتن سوژه برای آثار خود به خبرنگار ایسکانیوز گفت: با توجه به مناسبت های تقویم ملی و اتفاقات روز جامعه مانند دفاع مقدس، فاجعه منا،شهادت شهید حججی، برجام و غیره، سوژه ها را مشخص می کنیم. هدف اصلی تیم ما این است که مسائل مربوط به تاریخ نه چندان دور را به تصویر بکشیم تا فراموش نشود.

وی همچنین درباره پوستر عاقبت اعتماد مصدق به کدخدا، گفت: ما سعی کردیم بدون سو گیری های اطلاح طلب و اصول گرایی رویداد 28 مرداد را بررسی کنیم و نشان دهیم که در آن زمان مصدق به آمریکایی ها اعتماد کرد سپس از این اشتباه پشیمان شد.

این طراح پوستر در ادامه از بیلبوردی که درباره برجام طراحی کرده است، توضیح داد: در این بیلبورد سعی کرده‌ایم نشان دهیم که پس از برجام چیزی عاید مردم ایران نشد و بازهم به اشتباه به آمریکایی ها اعتماد کردیم.

شریفی دفاع مقدس و فاجعه منا را سوژه های بعدی آثار خود معرفی کرد و ادامه داد: همیشه موضوع های مختلف با رویکرد انقلابی که نفع مردم کشور را مد نظر دارد، انتخاب می کنیم. فاجعه منا هم بر مبنای گفته های رهبری نباید از خاطرها برود به همین دلیل تصمیم به طراحی درباره این رویداد را گرفته ایم.

وی درباره همکاری با سازمان های مختلف، خاطر نشان کرد: من در طول مدت فعالیت هایی که داشتم، با سازمان ها و نهادهای مختلف مانند سازمان بسیج، شهرداری همکاری کرده ام.

503

کد خبر: 830961

وب گردی

وب گردی