دکتر عباسپور:جوانان و دانشجویان  آینده ساز و رکن اصلی توسعه کشور هستند

مراسم پاسداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه واحد علوم و تحقیقات با حضور رئیس این واحد و جمعی از معاونان، روسای دانشکده ها، اساتید و کارمندان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ دکتر علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات، ضمن تبریک روز کارمند گفت: خدمت به جوانان و دانشجویان که آینده ساز و رکن اصلی توسعه کشور هستند، مقدس است و منجر به رضایت پروردگار یکتا خواهد شد.

وی افزود: امروز اگر واحد علوم و تحقیقات به عنوان برندی در بین دانشگاه های کشور مطرح شده است، ثمره تلاش این مجموعه دانشگاهی است.

عباسپور خاطرنشان کرد: دانشگاهیان در زمینه فراهم کردن شرایط تحصیل توام با آرامش برای دانشجویان مسئول هستند. معتقدم اگر هریک از ما در مسئولیت و جایگاهی که برعهده داریم عملکرد مناسبی داشته باشیم، قطعا موجبات رضایت پروردگار یکتا را فراهم خواهیم کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: امیدوارم با همکاری شما کارکنان گرامی و خدوم واحد، بتوانیم بیش از پیش بر اعتبار واحد علوم و تحقیقات بیافزاییم.

دکتر کرم اله دانشفرد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این همایش گفت: معتقدم برای پاسداشت تلاش کارمندان ، اختصاص یک روز کافی نیست، زیرا پیشرفت یک مجموعه وابسته به تلاش شما عزیزان است.

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت تعریف هدف مشخص است، افزود: همانگونه که حضرت علی (ع) فرموده اند؛ برای موفیت در کار و پیشه خود باید مسیر و هدفی درست را انتخاب کنیم و در مسیر رسیدن به آن صبر و تلاش داشته باشیم. زمانی فعالیت خود را با علاقه و لذت انجام می دهیم که هدفی مناسب را برای آن انتخاب کرده باشیم.

دانشفرد ادامه داد: زمانی فعالیت و شغل ما دارای معنای درستی خواهد شد که پشتوانه فکری و فلسفی مناسبی داشته باشد. شغل مناسب به انسان، شرافت و پاکی هدیه می دهد.

دکتر غلامعلی افروز عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات نیز در این همایش گفت: معتقدم روزهای گرامیداشتی نظیر روز کارمند، پرستار، کارگر و ... را می توان از دو منظر نگریست. در دیدگاه اول تکریم، تحسین، پاسداشت و .... به مناسبت آن روز است که وظیفه آن برعهده مسئولان قرار دارد. بعد دیگر آن "تعالی" نام دارد. تعالی به معنای بازنگری و آنالیز رفتارمان در طی دوران فعالیت تا به امروز است.

وی افزود: مکلف به تلاش هستیم. ارزش هر فردی در قبال تلاشی است که انجام می دهد. البته میزان تلاشی که از هر فرد انتظار می رود بسته به جایگاه و توان او دارد. با نگرشی مثبت به تلاش، انگیزه قوی تر و بهتری خواهیم داشت.

دکتر افروز با بیان اینکه خانواده تنها نهاد فطری، طبیعی، بی بدیل و جاودانه است، افزود: همانطور که حضرت محمد (ص) فرموده اند؛ خانواده محبوب ترین بنای هستی است. بنابراین هرآنچه که انجام می دهیم باید در راستای خانواده و ایجاد آرامش در آن باشد. هرگاه آرامش در این نهاد پایه و اصلی برقرار شود، طبیعتا در محیط کار نیز با آرامش حاضر خواهیم شد و به دنبال آن با انرژی، انگیزه و خلاقانه به فعالیت خواهیم پرداخت.

گفتنی است در این مراسم از 32 کارمند نمونه سال 1396 و 2 نفر از بازنشسته های این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 830983

وب گردی

وب گردی