خشم هاروی تگزاس را برد +عکس

طوفان سهمناک هاروی در ایالت تگزاس سبب بارندگی‌های شدید و راه افتادن سیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه وله، از سرعت طوفان "هاروی" در ایالت تگزاس کاسته شده است. این طوفان در نخستین ساعات روز شنبه ۲۶ اوت (۴ شهریور) به سواحل ایالت تگزاس آمریکا رسیده بود اما بلایای طبیعی دیگری را به دنبال داشت. بارش‌های مداوم همراه جاری شدن سیل وضعیت بسیار خطرناکی را در جنوب ایالت تگزاس بوجود آورده است. در شهر میلیونی هیوستون سطح آب تا ۹۰ سانتی متر بالا آمد و مقامات از مردم خواستند برای حفظ جان خود به نقاط مرتفع بروند. سطح آب تا حدی بالا آمده که بسیاری از خودروها در خیابان‌های این شهر در آب غرق شدند.

به گزارش شبکه "سی ان ان" نیروهای امدادگر توانستند امنیت سرنشینان هزاران خودرو و اهالی را که در منازل خود گرفتار شده بودند، تامین کنند. در شهر هیوستون ۳ زندان با ۴ هزار زندانی تخلیه شده و به قسمت شرقی ایالت تگزاس انتقال داده شده است. اما وضعیت بنا به گفته مسئولین شهر وخیم‌تر می‌شود. در شهر وضعیت فوق العاده اعلام شده و ساختمان ‌کنگره شهر هیوستون برای اسکان سیل زدگان آماده شده است.

هیوستون پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس و چهارمین شهر پرجمعیت در آمریکاست. این کلان شهر آمریکا بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

اداره هواشناسی ملی آمریکا هشدار دادکه اوضاع خطرناک است

سیلوستر تورنر، شهردار هیوستون گفته است که از شهرهای دیگر آمریکا درخواست کمک و ارسال قایق کرده است.

از اهالی تقاضا شده که برای نجات جان خود روی سقف منازل بروند تا از طریق هوا نجات داده شوند. هواشناسی همچنین پیش‌بینی می‌کند که این وضعیت تا نیمه‌های هفته آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

802

کد خبر: 831008

وب گردی

وب گردی