اقدامات لازم برای کاهش کشته های «جاده مرگ« از زبان آقای فرماندار/ساکنان منطقه: نمی خواهیم مفت بمیریم

فرماندار شهرستان ازنا از آغاز فعالیت پیمانکار دوم جاده این شهرستان در پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

محمد محمدی نژاد فرماندار شهرستان ازنا درباره تصادفات اخیر در جاده ازنا که به «جاده مرگ» معروف شده است در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سال 82 به دلیل تردد مردم به مسیرهای دورود، بروجرد و اراک و طولانی بودن این مسافت، جاده ای میان بر از ازنا به سمت اراک احداث و افتتاح شد.

وی تصریح کرد: پس از احداث جاده ازنا وسایل نقلیه سنگین برای تردد آسان خود مسیر راحت تر، بدون سربالایی و بدون موانع پلیس را انتخاب کردند و بار ناخواسته ای به مردم تحمیل می شود، در نتیجه تصادفات زیادی در سال 91 به وجود آمد.

فرماندار شهرستان ازنا افزود: پس از تصادفات تصمیم مبنی بر آن شد تا جاده به صورت چهارخطه تغییر کند اما اقدامی در این رابطه صورت نگرفت.

محمدی نژاد ادامه داد: در سال 93 قراردادی را با پیمانکاری نزدیک به 20 کیلومتر از جاده بستند و سعی بر آن شد تا مشکل مرتفع شود، 14 کیلومتر زیرساخت جاده آماده شد و حتی نزدیک به 5-6 کیلومتر آسفالت شده است.

فرمانده شهرستان ازنا با اشاره به تجمع مردم و بستن جاده ازنا- شازند، بیان کرد: در روزهای گذشته جلسه ای تشکیل شد و مبلغ 8 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این جاده قرار داده شد.

وی ادامه داد: پیمانکار دوم این جاده از پنجشنبه هفته جاری آغاز به فعالیت می کند که این فعالیت ها در بحث های حادثه خیز هم صورت می گیرد.

فرماندار شهرستان ازنا درمورد دلیل تصادفات مکرر در این جاده، گفت: از مهمترین مباحث تصادفات در جاده ازنا- شازند بحث عریضی جاده بوده و همچنین تردد بالای کامیون ها در این جاده است.

وی در رابطه با این موضوع که برای کاهش تردد کامیون ها برنامه ای ارائه داده اید یا خیر، بیان کرد: تردد کامیون ها در مسیر جاده ازنا – شازند موقتا ممنوع شده تا کارهای اداری ساخت جاده صورت گیرد.

محمدی نژاد با اشاره به این که پروژه عمرانی است، افزود: با توجه به اعتباری که واگذار شده نمی توان گفت تا چه زمانی این پروژه طول می کشد و بستگی به اعتباری اختصاص دارد که پیمانکار تا چه قدر توان کار داشته باشد.

وی با بیان این که اعتبار براساس توان کشور است، تاکید کرد: اعتبار اختصاص داده شده 8 میلیارد تومان است و درصورت پیگیری نماینده شهر از سازمان برنامه و بودجه پیگیری برای دریافت اعتبار بیشتر می توان فعالیت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، طی چند سال اخیر شاهد تصادف مکرر در جاده محور ازنا بودیم که دلیل اصلی این تصادفات تردد مکرر وسایل نقلیه سنگین است. طبقه گفته نمایندگان مجلس این شهرستان طی سالیان گذشته 800 کشته و به گفته مردم این شهرستان 1000 کشته براثر تصادف در این جاده داشته است.

در روز شنبه 4 شهریور ماه در پی تصادفات مکرر و تلفات زیاد در جاده شهرستان ازنای لرستان، مردم این شهر جاده را بستند و با دست نوشته هایی با عناوین "به داد مردم برسید"، "از خواب بیدار بشید... جاده مرگ" و "ما نمی خوایم- مفت بمیریم" خواهان رسیدگی به "جاده مرگ" شدند.

901

کد خبر: 831028

وب گردی

وب گردی