استاندار خراسان جنوبی: صادرات در استان رو به توسعه است

استاندار خراسان جنوبی گفت: حجم صادرات استان بسیار خوب است و امسال نیز صف طولانی مرز نشان می‌دهد که صادرات در استان رو به توسعه است.

سید علی‌اکبر پرویزی صبح امروز در شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: زندگی در این استان برای مردم سخت شده و خشکسالی‌های اخیر بخشی از اشتغال استان را از بین برده است و درآمدهای مردم را که از این طریق بوده دچار مشکل کرده است.

وی افزود: وسعت استان خراسان جنوبی 150 هزار کیلومتر و فاصله شهرها بسیار زیاد است و این امر کار را برای خدمت رسانی بسیار سخت کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان نوپایی است و هنوز در بخش زیرساخت‌ها نیازمند توجه بیشتری است بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در بخش اقتصاد مقاومتی انجام شد اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و سپس آغاز پروژه‌های جدید است.

پرویزی تصریح کرد: از پایه دچار مشکل هستیم و منابع استان محدود است اما در خراسان جنوبی این محدودیت‌ها بیشتر است و در این راستا اگر هماهنگی و تصمیمات بین بخشی و بین بانکی صورت بگیرد بسیاری از مشکلات بانکی برطرف می ‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به یک سال حضور در خراسان جنوبی یادآور شد: در این مدت از دخالت مدیران دستگاه‌های اجرایی در بانک‌ها جلوگیری کردیم و نگاه ما این است که بانک‌ها با مشتریان بیشتر کار کنند.

پرویزی اظهار داشت: مشکلات عمومی در حوزه پرداخت تسهیلات یا بدهکاری برخی از صنایع اگر در حداقل‌ها کمک شود و راه بیفتیم می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با بیان اینکه منابع بانکی استان 200 میلیارد تومان است و 2 هزار میلیارد تومان منابع استان در موسسات مالی است که در خارج از استان است افزود: اگر با همان ظرفیت موجود کار کنیم کارهای با ارزشی می‌توان انجام داد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث تسهیلات معوقه زیادی در خراسان جنوبی نداریم گفت: در بخش صادرات وضعیت استان بد نیست و سال گذشته 900 میلیون دلار از مرز ماهیرود صادرات داشتیم و امسال نیز بیش از یک میلیون دلار صادرات از استان پیش‌بینی شده است.

پرویزی با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی نیز سرمایه‌گذاری می‌کنیم بیان کرد: بیشترین صادرات خود استان مرغ، زعفران و مصالح ساختمانی اعم از کاشی، سرامیک و غیره است.

استاندار خراسان جنوبی در گفتگوی با تسنیم ظهار داشت: حجم صادرات استان بسیار خوب است و امسال نیز صف طولانی مرز نشان می‌دهد که صادرات در استان رو به توسعه است.

کد خبر: 831051

وب گردی

وب گردی