انتقال ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه/اجرای ۱۹ پروژه برای نجات دریاچه

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه برای نجات دریاچه ارومیه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از کانی سیب منتقل خواهد شد گفت: به لحاظ سال  آبی پایین ترین  نزولات جوی در این دریاچه داشتیم به طوری که ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می دهد. 

ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در دولت یازدهم برای نجات این دریاچه کارگروه ویژه ای تشکیل شد تا نگاه خارجی ۱۹ طرح ها و پروژه پیشنهاد شد تا بتوانند با بررسی آنها به این دریاچه کمک کنند.
او تصریح کرد: همچنین افق احیا به لحاظ فنی در سال تعیین شد و به تناسب آن اقداماتی صورت گرفت، به عنوان مثال افزایش آب دریاچه از طریق سدهای موجود بود که با این عملکرد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از سدها رهاسازی شد زمانی که در موقع پایش کمتر از ۲ میلیارد مترمکعب است. این طرح در حال حاصل از پیشرفت خوبی برخوردار است.

محمودی تاکید کرد: همچنین قرار است حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از کانی سیب به این دریاچه انتقال داده شود.
سرپرست وزارت نیرو افزود:چاههای غیر مجاز نیز جمع آوری شده است و مناطقی که حالت مرتعی بود تبدیل به اراضی دیم شده است تا به این طریق کمک قابل توجهی شود.
او خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ۱۰ ساله برای نجات دریاچه ارومیه در دستور کار است.
محمودی با بیان اینکه به لحاظ سال آبی پایین ترین نزولات جوی در این دریاچه داشتیم به طوری که ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می دهد.

402

کد خبر: 831053

وب گردی

وب گردی