لغو دیدار با نماینده آمریکا بعد از تعویق

در حالی که پلیس پاکستان از گاز اشک آور و باتوم برای پراکنده کردن معترضان ضد آمریکایی در شهر بندری "کراچی" در جنوب پاکستان استفاده کرد، وزارت امور خارجه این کشور در اسلام آباد در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد، ملاقات هفته جاری نماینده آمریکا را ملغی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلیس ولز، نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان در هفته جاری قصد دیدار با مقامات پاکستانی دراسلام آباد، پایتخت این کشور را داشت. هیچ دلیلی برای لغو این دیدار ارائه داده نشده است، با این حال ظاهرا دلیل آن اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد "بستن پناهگاه‌های امن برای طالبان در پاکستان" است. پاکستان مدعی است هیچ پناهگاهی برای طالبان وجود ندارد.

وزرات امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تقاضای آمریکا از دولت پاکستان، ملاقات با نماینده آمریکا تا زمان مناسب به تاخیر افتاده است.

در همین حال، عرفان بلوچی، افسر پلیس کراچی گفت: زمانی که گروهی از دانشجویان شیعه تظاهراتی را به سمت کنسولگری آمریکا انجام دادند و در این واقعه یک افسر زخمی شد، پلیس این شهر اقداماتی را اتخاذ کرد.

ترامپ در سخنانی استراتژی جدید خود نسبت به افغانستان و آسیای جنوبی را اعلام کرد و طبق آن واشنگتن خواستار "بسته شدن فوری پناهگاه‌های شبه نظامیان" به خصوص پناهگاه‌های اعضای شبکه "حقانی" در پاکستان شد. این گروه عامل تعدادی از بدترین حملات در افغانستان هستند.

روز یکشنبه نیز تظاهرات ضدآمریکایی در مناطق مختلف پاکستان برگزارشد.

مردم پاکستان در این تظاهرات که پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد، سیاست های آمریکا در منطقه وجهان را محکوم کردند. تظاهرات شرکت کنندگان اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در قبال پاکستان را محکوم کردند.

«اصغر عسکری» یکی از رهبران شیعه شهر اسلام آباد در مصاحبه ای گفت: ما از دولت پاکستان می خواهیم هر چه سریعتر با اخراج سفیر آمریکا از پاکستان در اعتراض به اظهارات اخیر رئیس جمهور آن کشور، از ائتلاف آمریکا خارج شود و واکنشی قاطعانه به آن نشان دهد.

دیدار آلیس ولز، نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان با مقامات پاکستانی در زمان برگزاری این تظاهرات به تعویق افتاده بود.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 831056

وب گردی

وب گردی