نمایشگاه دایمی نسخ خطی به زودی برپا می‌شود

رئیس اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه به زودی نمایشگاه دایمی نسخ خطی در کتابخانه ملی دایر می شود، گفت: البته تهیه سند و صیانت از آن هزینه بر است.

اشرف بروجردی در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره برپایی نمایشگاه نسخ خطی برای عموم مردم، اظهار داشت: به زودی نمایشگاه دایمی برای نسخ خطی خواهیم داشت و نمایش اسناد و نسخ تاریخی در راستای فعالیت های مشترک با دستگاه های مختلف در مناسبت های گوناگون مانند هفته دولت، هفته دفاع مقدس انجام می شود.

وی با بیان اینکه اسناد متعلق به گذشته ماست، افزود: برای نمایش با دستگاه هایی که از ما سند دارند هماهنگ می کنیم تا جامعه از این اسناد مطلع شوند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه همواره باید در حال تولید سند باشیم، گفت: برخی از اسناد متعلق به دستگاه های دولتی و برخی برای نهادهای غیر دولتی هستند البته ادارات دولتی موظف هستند هر سندی که داشته باشند را به سازمان اسناد معرفی کنند.

بروجردی با بیان اینکه تهیه سند و صیانت از آنها هزینهبر است گفت: برای اینکه دستگاه‌ها به روز باشند و از اسناد بتوانند نگهداری کنند نیازمند بودجه هستیم زیرا نگهداری اسناد پروسه طولانی دارد.

وی گفت: برای تهیه این اسناد علاوه بر ماهیت معنوی سند، ماهیت مادی آن نیز برای صاحبانش مطرح است و ما موظف هستیم همواره نهاد یا ارگان هایی که درصدد مصادره اسناد هستند را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اظهار کرد: برخی اسناد در خارج از کشور هستند و در حال عقد قراردادها انتقال اسناد به کشور خودمان هستیم و اگر کل سند موجود نباشد مسئول جمع آوری تمام بخش های سند هستیم و در غیر این صورت بتوانیم نسخه دیجیتال سند موردنظر را به کشور برگردانیم.

502

کد خبر: 831071

وب گردی

وب گردی