قلع و قمع و خلع ید 60 ملک متعلق به سازمان آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بیش از 800 مدرسه پایتخت حدود 40 سال قدمت دارد که سازمان نوسازی باید حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی این مدارس هزینه کند. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پرونده حدود 60 ملک متعلق به این سازمان در تهران برای قلع و قمع و خلع ید در دستگاه قضایی تشکیل و درحال رسیدگی است.

عباسعلی باقری افزود: آموزش و پرورش شهر تهران بیش از 3 هزار قطعه ملک دارد که برای تعداد زیادی از این املاک با شکایت مالکان، حکم قلع و قمع و خلع ید صادر و یا پرونده قضایی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی مدارس شهر تهران برای استفاده در سال تحصیلی جدید آماده شده اند اظهار کرد: متاسفانه و در آستانه بازگشایی مدارس، برای حدود پنج مدرسه که ملک آنها متعلق به سازمان ها و نهادهایی از جمله بنیاد شهید و سازمان اوقاف و امور خیریه است، حکم خلع ید صادر شده است.
باقری با بیان اینکه باید مبالغ و اعتبار زیادی برای رفع مشکل خلع ید و قلع و قمع املاک آموزش و پرورش اختصاص داده شود، گفت که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و تحصیل دانش آموزان، امیدواریم هرچه زودتر مشکل خلع ید این مدارس حل شود.

اعلام نشدن نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص موضوع نقل و انتقالات فرهنگیان نیز گفت: نتایج درخواست نقل و انتقال فرهنگیان در شهر تهران هنوز اعلام نشده است.
باقری با بیان اینکه نتیجه نقل و انتقالات همه ساله اوایل شهریور اعلام می شود افزود: پس از اعلام نتایج و با توجه به نیاز، معلمان ورودی به شهر تهران در مناطق 11 تا 19 ساماندهی خواهند شد.
شهر تهران در مجموع بیش از یک میلیون دانش آموز با 4500 مدرسه دارد.

705

کد خبر: 831073

وب گردی

وب گردی