ایجاد رابطه برد_برد در دانشگاه و صنعت

مدیر شبکه نوآوری دانشگاه پوترا مالزی با بیان اینکه صنعت و دانشگاه اهداف مشترکی دارند، گفت: درصورت شناسایی نیازهای دانشگاه و صنعت، قطعا رابطه این دو بخش یک رابطه برد-برد خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، وان نورحیاتی وان (Wan Nurhayati Wan) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دانشگاه و صنعت باید یکدیگر را بشناسند، اظهار کرد: دانشگاهیان باید نیازها و امکانات صنایع را بشناسند و از سویی دیگر صاحبان صنایع باید اطلاعات زیادی در مورد دانشگاه داشته باشند و نحوه پشتیبانی از دانشگاه‌ها را بلد باشند. این گونه روابط دانشگاه و صنعت یک رابطه برد- برد می‌شود.

مدیر شبکه نوآوری دانشگاه پوترا مالزی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها هم افراد خبره و هم تکنولوژی وجود دارد، افزود: دانشگاه‌ها امکانات و منابع دارند، اما متمرکز بر آموزش هستند و از آن طرف صنایع تمرکز بر صنعت و کسب و کار دارند، در حالی‌که تکنولوژری ندارند و نیازمند افراد فنی خبره هستند.

وی تاکید کرد: در صورتی که صنعت و دانشگاه به این مساله واقف باشند، پایه‌های کسب‌وکار شکل می‌گیرد، بنابراین باید نیازهای دو طرف تعریف شود.

"وان" با بیان اینکه برای اکوسیستم بهتر صنایع و دانشگاه باید بتوانند با هم کار کنند، یادآور شد: صنعت و دانشگاه اهداف مشترکی دارند که از دیدگاه‌های مختلفی به این اهداف و نیازها نگاه می‌کنند؛ از این رو باید اشتراکات دو طرف مورد توجه قرار گیرد تا برای رسیدن به اهداف بتوانند با هم همکاری کنند.

مدیر شبکه نوآوری دانشگاه پوترا مالزی افزود: درواقع زمانی که امکانات، نیروی انسانی و تکنولوژی وجود دارد، برای بهره‌برداری از این مباحث باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: البته سرمایه‌گذاران و ارگان‌های دولتی باید از این مساله پشیتبانی مالی کنند تا بتوان از طریق تجاری‌سازی ایده‌های فناوری دنیای بهتری ساخت.

"وان" با بیان اینکه ایران در حوزه توریست پزشکی بسیار فعال بوده است، یادآور شد: مردم جوان پتانسیل بی‌نهایت دارند، اگر مشاور دقیق و درست بگیرند، می‌توانند غیرممکن‌ها را ممکن کنند و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند.

کد خبر: 831101

وب گردی

وب گردی