105 اثر برتر در جشنواره دانش‌آموزی نور معرفی شدند

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) از ارسال بیش از 5 هزار فیلم 60 ثانیه‌ای به دومین مسابقه دانش‌آموزی نور خبر داد و گفت: از این تعداد 105 تیم برتر منتخب معرفی خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی صفاری نیا در نشست خبری با بیان اینکه مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال به نام یک دانشمند برگزار می‌شود، افزود: امسال این مسابقه به نام"جکی یینگ" دانشمند حوزه نانو فناوری و زیست مهندسی و یکی از 100 مهندس برتر جهان و زن برتر سنگاپور در سال 2014 نامگذاری شد.

وی با بیان این‌که در مسابقه امسال 5 هزار و 100 دانش‌آموز در قالب 2 هزار و 194 گروه حدود 2 هزار فیلم 60 ثانیه‌ای را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: فراخوان این دوره از مسابقه دانش‌آموزی نور از آبان 95 شروع شد و دریافت فیلم‌ها در خرداد 96 به پایان رسید.

صفاری نیا، هدف از برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور را یاد دادن کار تیمی به دانش‌آموزان و انجام کار علمی دانست و افزود: در بخش اول فیلم‌های 60 ثانیه‌ای از آزمایش‌های علمی در حوزه زیست، شیمی، فیزیک، نجوم یا ترکیبی از علوم داوری شده و در مرحله بعد کیفیت آزمایش علمی آنها بررسی شد.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات دانش‌آموزی نور، گرامیداشت "ابن هیثم" دانشمند مسلمان و پدر علم نور، یادآور شد: سال گذشته ۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز ۱۶۰۰ فیلم علمی به دبیرخانه با موضوع نور ارسال کرده بودند.

وی گفت: امسال بر اساس آمار ارائه شده با افزایش فیلم‌های ارسالی روبرو بودیم، همچنین با آنکه تبلیغات وسیعی برای هدف قرار دادن دانش آموزان کشورهای دیگر اسلامی نداشتیم، گروه‌هایی از کشورهای پاکستان و افغانستان نیز در این دوره شرکت کردند.

به گفته وی از دو هزار فیلم علمی 60 ثانیه‌ای ارسال شده به مسابقه دانش‌آموزی نور از 105 تیم برتر تقدیر می‌شود.

برگزاری مسابقه نور سال آینده به نام "ابن رزاز"

در این نشست همچنین حازم فری‌پور، دبیر مسابقه دانش‌آموزی نور با اشاره به برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور، گفت: سال جدید این مسابقه به موضوع رباتیک و گرامیداشت یاد «ابن رزاز جزری» دانشمند برجسته ایرانی و بنیانگذار دانش مکانیزم‌های نیمه‌خودکار اختصاص دارد.

فری پور ادامه داد: "جزری" در بحث مکانیک و ترکیب ماشین‌های ساده و ایجاد مکانیزم‌ها تحولی در جهان پدید آورده است.

وی گفت: موضوع سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور در دو حوزه مکانیزم‌های مکانیکی و رباتیک است، ضمن اینکه پژوهش‌سراهای مدارس نیز می‌توانند در این مسابقه به عنوان شرکت کننده حقوقی شرکت کنند.

منبع:ایسنا

کد خبر: 831103

وب گردی

وب گردی