سر امیر شیمیایی داعش بالای دار

دادگاهی در عراق طراح سلاح‌های شیمیایی گروه تروریستی داعش را به تولید گاز‌های سمی و ساخت موشک محکوم و حکم اعدام او را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات، دادگاه عراق حکم اعدام طراح سلاح‌های شیمیایی گروه تروریستی داعش را صادر کرد.

الحیات نوشت: دادگاه عراق دیروز «زیاد طارق» را که به «امیر شیمیایی» داعش معروف است به تولید گاز‌های سمی و ساخت موشک محکوم و حکم اعدام او را صادر کرد. او به آزمایش تولید گاز خردل اعتراف کرده است.

عبد الستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد : «دادگاه کیفری بر اساس قانون مبارزه با تروریسم حکم اعدام طراحی را که به این تشکیلات در ساخت سلاح شیمیایی کمک کرده، صادر کرد».

دستگاه قضایی عراق چند هفته قبل مصاحبه‌ای با زیاد طارق را منتشر و با اعلام نتایج بررسی اتهامات او تصریح کرد: شمار زیادی از بازداشت‌شدگان از کارگاهی در خانه زیاد سخن گفته اند که مواد سمی و گاز کلر در آن نگهداری و برای ساخت مواد منفجره از آن استفاده می‌شده است.

دستگاه قضایی عراق تاکید کرد فرد محکوم شده موشکی با برد ۲۰ کیلومتر ساخته است.
او در این‌باره گفت: پس از آنکه دریافتیم اسلحه کلاشینکوف فایده‌ای ندارد و باید به سلاح‌های کشنده‌تر و قوی‌تر رو بیاوریم به این فکر افتادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 831140

وب گردی

وب گردی