دیدار وزیر خارجه پاکستان با فرستاده ویژه چین در امور افغانستان

وزیر خارجه پاکستان یک روز پس از لغو برنامه دیدار با مقام ارشد آمریکا، با فرستاده ویژه چین در امور افغانستان دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بلندپایه پاکستان اعلام کرد یک روز پس از لغو برنامه دیدار با مقام ارشد آمریکا از سوی اسلام آباد، تهمینه جنجوعه -- وزیر خارجه پاکستان -- امروز (دوشنبه) با "دنگ شی جون" فرستاده ویژه چین در امور افغانستان دیدار کرد.

یک هفته پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اسلام آباد را متهم به طولانی‌تر کردن جنگ در افغانستان کرد، پاکستان دیدار "آلیس ولز" دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا را به تعویق انداخت.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، در این دیدار دو طرف درباره تلاش‌ها برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان با یکدیگر گفتگو کردند. فرستاده ویژه چین از تلاش‌ها و فداکاری‌های پاکستان در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. نماینده چین تاکید کرد تلاش‌های اسلام آباد در مبارزه با تروریسم باید از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شود.

ترامپ پیش‌تر پاکستان را متهم به پناه دادن به شورشیان (طالبان) و حمایت از آنها در مقابل دولت کابل، که مورد حمایت آمریکا است، کرد. اسلام آباد نیز در پاسخ از واشنگتن خواست پاکستان را قربانی دیگران نکند و ارتش آمریکا را به شکست در نابود کردن پناهگاه شبه نظامیان در افغانستان کرد.

علاوه بر موضوع افغانستان، پکن خواهان سرمایه‌گذاری 57 میلیارد دلاری در زیرساخت‌های پاکستان به عنوان بخشی از طرح احیای جاده ابریشم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 831252

وب گردی

وب گردی