اعضای گروه با بودجه شخصی مسجد ساختند/ جهادگران «موسسه طلوع حق» مزد خود را گرفتند

این دانشجوی دانشگاه آزاد افزود: طی برنامه‌ای یک‌ساله بطور مداوم فعالیت جهادی دندانپزشکی را برای 3500 نفر در تابستان 95 با حضور 140 نفر متخصص در استان خراسان جنوبی ارائه کردیم.

جلال عادلی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد دندانپزشکی تهران و عضو گروه جهادی منتظران ظهور در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز ضمن اشاره به فعالیت های جهادی این گروه در مناطق محروم گفت:گروه جهادی منتظران ظهور بزرگترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور است که متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد است و آغاز فعالیت این گروه از سال 86 بوده که تا به امروز در استانهای مختلف انجام شده است.

وی خاطره نشان کرد: گروه جهادی در مناطق محروم بسیاری از جمله لرستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی و حتی اطراف تهران اقدام به محرومیت زدایی کرده است که در ابتدای فعالیت با 20 نفر دانشجو شروع کردیم.

عادلی ادامه داد: در حال حاضر 200 عضو فعال داریم و در فراخوان ها نیز 400 نفر دیگر ثبت نام کردند اما با توجه به کمبود بودجه تنها می توانیم 140 نفر به مناطق مختلف اعزام کنیم.

این دانشجوی دانشگاه آزاد افزود: طی یک برنامه یکساله بطور مداوم فعالیت جهادی دندانپزشکی را برای 3500 نفر در تابستان 95 با حضور 140 نفر متخصص در استان خراسان جنوبی ارائه کردیم.

وی یادآور شد: در پاییز 95 برنامه جهادی برای حاشیه شهر مشهد تدارک دیده شد که با حضور 30 نفر متخصص دندانپزشکی به سرانجام رسید؛ در زمستان 95 برنامه جهادی دندانپزشکی برای کودکان کار تهران و همچنین مناطق محروم اطراف ورامین و کوره های آجر پزی،انجام شد؛ در نوروز 96 برنامه جهادی در استان خراسان شمالی با حضور 30 نفر از متخصصین انجام شد و در تابستان 96 در استان خراسان شمالی با حضور 110 نفر از دانشجویان انجام شد که جمعا به 5000 نفر در طول این برنامه یکساله خدمات دندانپزشکی تقدیم شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مناطق محروم در زمینه های بهداشتی نیاز به کمک دارند عنوان کرد: به علت مشکلات بهداشتی در کشور، اکثر مناطق محروم نیازمند خدمات درمانی بویژه دندانپزشکی که بعلت قیمت بالای نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

عادلی تاکید کرد: گروه منتظران ظهور یک گروه تخصصی جهادی دندانپزشکی است اما چند سالیست با اضافه کردن رشته های مختلف مانند پزشکی و داروسازی و چشم پزشکی به ارائه خدمات گسترده تر می پردازند و در حوزه فرهنگی هم با همکاری چندین روحانی در کنار کار درمانی کار فرهنگی نیز انجام می شود و 2 سالی است که با تامین بودجه توسط خود دندانپزشکان چندین پروژه عمرانی مانند ساخت مسجد و آبکشی به روستا و ساخت حمام عمومی و ... صورت گرفته است.

جلال عادلی در پایان به اشاره به شهادت دو تن از جهادگران موسسه طلوع حق عنوان کرد: ان شاءالله خداوند این شهدا گرامی را همنشین سیدالشهدا بفرمایند و بر اثر خون شهیدان و جوشش در بین جهادگران حس خدمت در بین دیگر گروه های جهادی بیشتر شده است، اتفاقا برنامه جهادی استان کرمانشاه گروه منتظران ظهور در سال 94 دقیقا در منطقه عروج شهدا در گیلانغرب بود و همه گروه ما این منطقه را دیدن و برخی افسوس خوردن که چرا لیاقت شهادت را کسب نکردند.

کد خبر: 831343

وب گردی

وب گردی