تابویی که شکسته شد/ لیگ برتر در احاطه ترامادولی ها

وقتی سلامت جامعه اهمیت داشته باشد، باید ابتدا ورزشکاران و فوتبالیست‌ها که پرچم‌داران ورزش و سلامت در جامعه هستند از سلامت کامل برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، به هر قسمت از فوتبال که با دقت نگاهی بیاندازیم، فساد را می توان به وضوح مشاهده کرد. از جادوگری، رمالی و فال تا دلالی و رشوه و مخدر! باورش اصلا آسان نیست ورزشکاران، اسطوره ها و الگوهای اجتماعی جوانان ما از مخدر استفاده کنند. به تازگی مصرف مواد‌مخدر صنعتی مثل شیشه و قرص‌هایی چون ترامادول توسط فوتبالیست‌های ایرانی به یک بحران تبدیل شده است؛ بحرانی که اگر در چند سال گذشته چیزی شبیه به یک شایعه ناراحت‌کننده بود، امروز یک حقیقت تلخ است.

سال هاست از گوشه و کنار این ورزش پرطرفدار خبرهایی به گوش می رسد؛ اخباری ناراحت کننده که اکثراً با شایعه جلوه دادن آن مسئله را حل و فصل کردند. اما حالا با وجود موبایل های دوربین دار و اینترنت و صفحات اجتماعی کتمان چنین مواردی کار دشواری است و جایی برای توجیه و تکذیب نمی گذارد. با این شرایط فوتبالیست های متخلف حواس شان را حسابی جمع کرده اند تا مبادا گافی به دست به قول خودشان دشمنانشان دهند. با این احتیاط ها مدتی بود خبری از فساد مخدری در فوتبال نبود تا چند روز قبل با پیدا شدن قرص‌های روانگردان در کیف دو بازیکن مشهور، بحث بحران ترامادول بار دیگر سرزبان‌ها افتاد. دیگر وقتش است مسئولان فکری اساسی برای ریشه‌کن کردن این معضل بزرگ کنند.

البته مسئله فقط ترامادول نیست و بحث شیشه و دیگر مواد مخدر نیز در میان است. بارها گزارش‌های کتبی و شفاهی در این راستا به کمیته اخلاق رسیده است؛ که در میهمانی‌های شبانه فوتبالیست‌ها بحث از قلیان و سیگار گذشته و به شیشه و قرص و... هم رسیده است. ‌اما بهانه مسئولان همیشه نبود مدرک بود! آن ها اعتقاد داشتند نمی شود بدون مدرک کسی را احضار کرد، اما جای سوال است برای جلوگیری از این عمل در جمع ورزشکاران نمی شد از آن ها تست دوپینگ بگیرند؟!

این بی مسئولیتی ها و نبود نظارت صحیح اصلی ترین عامل چنین هنجارهایی است؛ وقتی باشگاه ها، فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و... برخوردی با بازیکنان خاطی نمی کنند، باید منتظر اتفاقاتی از این بدترهم بود. وقتی سلامت جامعه اهمیت داشته باشد، باید ابتدا ورزشکاران و فوتبالیست‌ها که پرچم‌داران ورزش و سلامت در جامعه هستند از سلامت کامل برخوردار باشند."عقل سالم در بدن سالم است". نمی‌توان سلامت جامعه را با کمک عده‌ای خواستار باشیم که خود سلامت نیستند!

امیدواریم آقایان تا دیر نشده فکری برای این مشکل بکنند، وگرنه در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد تیم هایی باعنوان های درخور بازیکنان باشیم؛ مثلا شهرآورد افیونی ها!

601

کد خبر: 831354

وب گردی

وب گردی