ترامپ  با دم شیر بازی نکند

نماینده شاهین‌شهر با اشاره به اینکه گزارش 6 ماهه دوم کمیسیون سیاست خارجی مجلس از روند اجرای برجام ناظر بر شروط 9گانه ابلاغی رهبری، نیست، گفت: برجام نقض شده است و اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز ، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 7 مرداد) پارلمان و پس از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام طی اخطار و تذکری،‌گفت:‌ رهبر معظم انقلاب در 29 مهر سال 94 شروط 9گانه‌ای را برای اجرای برجام ابلاغ کردند.

وی با تاکید بر اینکه گزارش‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید ناظر به این شرط‌های ابلاغی باشد،‌ اظهار داشت: گزارش 6 ماهه دوم از روند اجرای برجام که توسط کمیسیون امنیت ملی تهیه شده است کمتر به این بندهای الزام‌آور اشاره داشته است.

حاجی‌دلیگانی در ادامه با یادآوری اینکه طبق بند 2 پس از هر گونه تحریم در هر سطحی و به هر بهانه‌ای تکراری یا خودساخته و به بهانه‌های حقوق بشری، برجام نقض شده است، گفت: دولت باید بر اساس بند 2 مصوبه مجلس با عنوان اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، پس از این تحریم‌ها، اجرای برجام را متوقف کند.

وی با انتقاد از اینکه به رغم رویکرد ظالمانه آمریکایی‌ها در تحریم کشورمان شاهد اقدامی از سوی دولت ایران نبوده‌ایم، افزود: در حالی که قصد آمریکایی‌ها اذیت و آزار مردم ماست اما همه مردم و طیف‌های سیاسی در برابر این کشور ایستاده‌اند و آقای ترامپ بداند که نباید با دم شیر بازی کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس بار دیگر تاکید کرد که گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام باید ناظر بر قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، باشد و چون برجام از سوی طرف مقابل نقض شده است، اقدام متناسب در این مقطع ضروری است.

بنابر این گزارش مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ،‌گفت:‌کمیسیون امنیت ملی گزارش خود را تهیه و ارائه داده است و رهبر معظم انقلاب هم تیمی را برای نظارت بر روند اجرای برجام تشکیل دادند که هر تصمیمی بگیرند، اطاعت می‌کنیم.

کد خبر: 831359

وب گردی

وب گردی