آسایشگاه کودکان معلول ذهنی آماده دریافت گوسفند قربانی شهروندان است

سرپرست مرکز بهزیستی معلولان نارمک با اعلام آمادگی دریافت گوسفند قربانی شهروندان گفت: این آسایشگاه از لحاظ مصرف گوشت با داشتن حدود 170 کودک معلول ذهنی و ایزوله، نیاز مداوم به آن دارد و مناسبت هایی مانند عید قربان فرصت مناسبی برای تامین این نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،محمدرضا دانش آذر افزود: مناسبت هایی مانند عیدقربان به ما کمک می کند تا زمان معینی از دغدغه تامین گوشت و تغذیه کودکان ایزوله ، به دور باشیم.
وی تاکید کرد: مرکز بهزیستی معلولان نارمک از سوی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی ایران به عنوان یکی از پایگاه های ذبح تهران معرفی شده است.
وی ادامه داد: علاوه براینکه بخش عمده ای از این گوشت هایی که قربانی و ذبح می شود به مصرف خود مرکز آسایشگاه ما می رسد یک بخشی از آن خیلی مدیریت شده و نظام مند به خانواده های تحت سرپرستی بهزیستی که خودشان معلولیت دارند و یا اینکه سرپرست خانواده معلولیت دارد، می رسد.
سرپرست مرکز بهزیستی معلولان نارمک تصریح کرد: این مرکز با داشتن حدود 170 کودک ایزوله نیاز مداوم و مستمری به مصرف گوشت دارد و علاوه بر آن، تعدادی مددجو نیز تحت پوشش ما است که با نذورات مردمی ، می توانیم به آنان کمک کنیم و بسته ارزاق و سبد کالا به آنان بدهیم و تمام این کمک ها ، مستلزم آن است که در اعیادی مانند عید قربان ، خیرین و مردم ، گوشه چشمی به این مجموعه داشته باشند و نذورات خود را به سمت ما بیاورند . حتی می توانند تماس بگیرند تا رسید ثبت و ضبط شده کمک های آنان را به آنان ارائه دهیم.
دانش آذر افزود: بحث خیران در این مرکز از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه تقریبا 85 درصد خدمات ما به واسطه خیرین حمایت و پوشش داده می شود و بدون حضور آنان نمی توانیم امورات خود را بگذرانیم چراکه با توجه به هزینه های سرسام آور و عجیب از نظر دارویی ، خدمات بهداشت، امکانات و رسیدگی به کودکان، نیاز مبرم به کمک مستمر خیرین داریم.
وی تاکید کرد: خیرین اهرم بسیار قوی در چرخاندن امور این آسایشگاه هستند و اگر در جذب خیرین ، ضعف داشته باشیم، دچار بحران خواهیم شد.
سرپرست مرکز بهزیستی معلولان نارمک گفت: کمک های خیرین می تواند شامل کمک های غیرنقدی مانند گوشت، پوشاک، پوشک، دارو، مواد غذایی، برنج، روغن، رب و ماکارونی نیز باشد . مردم می توانند حضوری بیایند و در تقسیم منابعی که مدنظرشان هست برای مرکز مشارکت مستقیم داشته باشند .
دانش آذر اضافه کرد: به هرحال این کودکان بطورعادی سه وعده غذا می خورند و روزانه باید برای 170 کودک، سه وعده غذایی تهیه کرد بنابراین خیرین هرچیزی که فکر می کنند که یک کودک در خانه به آن نیاز دارد ، ما نیز اینجا به آن نیاز داریم. چون نظرما این است که اینجا از نظر خدمات رسانی با خانه شان تفاوتی نداشته باشد.
مردم برای کمک به کودکان آسایشگاه نارمک می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت 6037991899659647 و همچنین شماره حساب 2173451374001 بانک ملی شعبه سیدجمال الدین اسدآباد کد 226 تهران به نام مجتمع خدمات بهزیستی نارمک واریز کنند.

705

کد خبر: 831363

وب گردی

وب گردی