امسال کانون وکلای ایلام به طور مستقل متقاضیان را پذیرش خواهد کرد/آزمون وکالت

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران  گفت: زمان انتشار آگهی ثبت نام آزمون وکالت، حدودا ٢٢ شهریور ماه از طریق سازمان سایت سنجش و اسکودا خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا،رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)گفت:آزمون وکالت در مراکز ٢٥ استان برگزار می شود، گفت: زمان برگزاری آزمون وکالت، اولین جمعه ماه آذر (سوم آذر ماه) است.
بهمن کشاورز ادامه داد: زمان ثبت نام آزمون وکالت، از روز یکشنبه دوم مهرماه تا پنجشنبه ١٣ مهرماه است.
رئیس اسکودا درباره ظرفیت پذیرش آزمون وکالت گفت: امسال ظرفیت پذیرش آزمون وکالت ٢ هزار و ٤٦٠ نفر است و این درحالیست که در سال گذشته هزار و ٧٠٠ نفر بوده است.

کشاورز اظهار کرد:براساس بند 'چ' ماده ٨٨ قانون برنامه ششم توسعه که به ماده ٥٩ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، امسال تعریف ایثارگران وسیع تر شده است و افراد مشمول بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: حقوق جدیدی افزون بر آنچه پیش از این برای ایثارگران مقرر بوده است، امسال لحاظ می شود.
کشاورز در مورد منابع آزمون وکالت گفت: منبع سوالات آزمون، متن قوانین و آراء وحدت رویه دیوان عالی است و مسائل مناقشه ای و محل اختلافمبنای طرح سوال نیست.
رئیس اسکودا خاطر نشان کرد: متقاضیان شرکت در آزمون وکالت، دقت داشته باشند برخی اشخاص یا سازمان ها اعلام می کنند که در برخی کانون ها احتمال قبولی بیشتر و یا کمتر است این در حالیست که تا زمان پایان ثبت نام هیچ شخصی به تعداد افراد ثبت نام شده در کانون های مختلف دسترسی ندارد و سازمان سنجش به هیچ کس اطلاعاتی در این زمینه نمی دهد.
کشاورز تصریح کرد: به منظور حفظ حرمت و امنیت آزمون هیچ یک از اعضای هیات رئیسه اتحادیه و کانون ها هم براساس قراردادی که با سازمان سنجش مبنی بر برگزاری آزمون وکالت منعقد شده است، حق سوال و پرسش در مورد تعداد افراد متقاضی ثبت نام شده در آزمون ندارند.

705

کد خبر: 831387

وب گردی

وب گردی