برای اولین بار مرز خسروی برای پذیرایی از زائران حسینی آماده می شود

قائم مقام شهرداری منطقه 7 از آماده سازی مرز خسروی که برای اولین بار آماده استقبال از عاشقان سرور و سالار شهیدان می شود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز مهندس کاظمی با اعلام این مطلب افزود: اجتماع میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی در عراق، مستلزم اتخاذ تدابیر ویژه ای است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی برای اولین بار میزبان زائران حسینی است و مسئولیت آماده سازی آن هم به منطقه هفت سپرده شده است، یک تیم از معاونت های خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمران، امور اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، مالی و بسیج به این مرز اعزام خواهند شد تا با انجام بازدید های میدانی، مشکلات و نیازها برای برنامه ریزی مطلوب جهت میزبانی از زائرین احصاء شود.
قائم مقام شهرداری منطقه 7 تاکید کرد: احداث تاسیسات، حمام، شبکه آبرسانی، برپایی ایستگاه صلواتی، احداث سرویس بهداشتی، استقرار نیروی انسانی ، پزشک و تجهیزات پزشکی ، اطلاع رسانی و مستندسازی تنها بخشی از اقداماتی است که از سوی این منطقه اجرا خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط محیطی،خیل جمعیت و محدودیت زمانی حضور زائران، در کنار آماده سازی زیرساخت های مناسب در حوزه های مختلف خدمت رسانی، ارائه ی تسهیلات و تامین امنیت زائران گرانقدر، اتخاذ تدابیری برای معرفت زایی، بزرگداشت شعائر اسلامی و بهره گیری فرهنگی از این ظرفیت عظیم، اساس و روح این حرکت بزرگ است که نباید مغفول واقع شود.
مهندس کاظمی با تاکید بر اینکه این امر مهم نیازمند ساز وکارهای مناسب و استفاده از ظرفیت های منطقه و همچنین سازمان های مردم نهاد است، عنوان کرد: برپایی حسینیه و زینبیه با عنوان شهدای مدافع حرم در پایانه ی مرزی به منظور اجرای مراسم و اقامه ی نماز، برقراری رادیو اربعین با پخش مستقیم مطالب رادیو به منظور اطلاع رسانی به زائران، فضاسازی محیطی و تبلیغاتی در شهر و مسیرهای منتهی به پایانه با تصاویر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم و احادیث و بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم است.
وی در ادامه یادآور شد: برپایی غرفه های فرهنگی شامل پاسخگویی به مسائل و شبهات، تفأل به شهدا، عکس یادگاری، شارژ تلفن همراه، خیاطی، واکس و ایستگاه صلواتی، سیستم صوتی سیار در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی و راهنمایی زائران، برگزاری مراسم مذهبی دعای کمیل و دعای ندبه، برپایی نمایشگاه عکس از جلوه های زیبای پیاده روی در موسم اربعین در پایانه مرزی با تاکید بر جلوه های هنری و بدرقه و استقبال زائرین با برکت قرآن و برپایی دروازه قرآن از دیگر اقداماتی است که برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی توسط این منطقه اجرا خواهد شد.

701

کد خبر: 831389

وب گردی

وب گردی