نباید در کلاس های دانشگاه آزاد تبلیغ ضد انقلاب و ضد اسلام باشد

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: نباید در کلاس های دانشگاه آزاد تبلیغ ضد انقلاب و ضد اسلام باشد. باید از استادان باسواد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش دو روزه تحول علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مورد برخی از استادان شنیده ام در کلاس ها به گونه ای حرف می زنند که گویی ضد انقلاب سر کلاس است

وی افزود: ما این را قبول نداریم، هر کس می خواهد با ما همکاری کند باید به ملیت، حکومت، قانون اساسی احترام بگذارد و نظام را قبول داشته باشد.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: باید از استادان باسواد استفاده شود، از استاد باسواد و نامدار بازنشسته یا غیر بازنشسته استفاده کنید، در این زمینه اگر محدودیتی در بخشنامه هاست آن را رها کنید و استاد باسواد چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشکاه دولتی، چه بازنشسته و چه غیر بازنشسته در هر جایی که هست، استفاده کنید. استاد کاربلد بازنشستگی ندارد.حتی از استادان بازنشسته با تجربه استفاده کنید.

او ادامه داد: اصلا معنی ندارد در کلاس های دانشگاه آزاد تبلیغ ضد انقلاب و ضد اسلام بشود.

ولایتی تاکید کرد: کیفیت آموزش و پژوهش و درمان هیچ کدام به نفع دیگری قربانی نشود و سعی کنید موازنه بین آنها رعایت شود و ارتقا یابد .

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: برای حضور در این سمت در دانشگاه آزاد، هیچ دریافت مادی ندارم و آن را وظیفه ملی خودم می‌دانم، مشروط بر اینکه بتوانم باری از دوش نظام جمهوری اسلامی بلند کنم. این دانشگاه پسوند اسلامی دارد و کنایه ها و تدریس ضد انقلاب و ضد اسلام نباید در این دانشگاه باشد.

دکتر ولایتی گفت: تاسیس هر تخت بیمارستانی هزینه بالایی دارد.دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد همچون دانشگاه های دولتی و وزارت بهداشت که برای اجرای طرح تحول سلامت به بودجه دولت وصل هستند، از این امکان برخوردار نیست.
وی افزود: با تامین اجتماعی در حال انجام تفاهمی هستیم که به مانند بیمارستان لبافی نژاد، استادان و هیات علمی اش را ما تامین کنیم و هزینه ها را تامین اجتماعی بدهد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از راه ها برای حل مشکلات دانشگاه آزاد، پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی است که کشورهای مختلفی مثل عراق، آذربایجان و...متقاضی هستند.

وی افزود: باید از حیثیت علمی دانشگاه آزاد مراقبت کنیم. باید در بکارگیری استادان و خروجی های دانشگاه، سختگیری و مراقبت انجام شود. ما نه تنها نباید نسبت به دانشگاه های دولتی کم بیاوریم بلکه باید بتوانیم با آنها رقابت کنیم. دانشگاه آزاد دانشگاه طراز اول کشور خواهد شد و ظرفیت آن را دارد.

دکتر علی اکبر ولایتی در ادامه سخنان خود گفت: این دانشگاه متعلق به مردم و نظام است. امانت مردم دست ماست و ما باید امانتدار خوبی باشیم. مردم در حد ایثار برای دانشگاه آزاد کار کردند.به عنوان نمونه در واحد نجف آباد که ١٠٠٠ متر زمین دارد، همه زمین هبه ای از مردم است.خیرین آمدند دانشگاه را ساختند و هزینه اش هم هر چقدر بود، دادند.

کد خبر: 831453

وب گردی

وب گردی