۱۵درصد ایرانی‌ها چاق هستند

فرزاد مسعود کبیر در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق درباره معضل چاقی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی گفت: درمان چاقی تنها به یک رشته پزشکی خاص مربوط نمی‌شود؛ نحوه مدیریت و درمان چاقی برای جراحان قلب و عروق مساله بسیار مهمی است که باید در این خصوص به علم روز آگاه باشند.

به گزارش ایسکانیوز، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس آمار 35 درصد جمعیت بالای 18 سال کشور دچار اضافه وزن و 15 درصد چاق هستند که شیوع چاقی و اضافه وزن در بیماران قلبی و عروقی بیشتر است.

فرزاد مسعود کبیر با تاکید بر انجام کار گروهی در خصوص درمان چاقی، افزود: برای درمان چاقی باید متخصصان تغذیه، پزشکی ورزشی، جراحان داخلی، جراحان قلب و پرستاران با روش های مدیریت و درمان چاقی آشنا باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در حاشیه برگزاری نوزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ایران پانلی با موضوع (مشکلات بزرگ، بیماران بزرگ؛ رویکرد چندگانه برای مدیریت بیماران چاق) تشکیل خواهد شد و متخصصان می توانند با حضور در این پانل نسبت به دستاوردهای حوزه تشخیص و درمان آگاه شوند.

نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با حضور متخصصان قلب و متخصصان سایر رشته‌ها نظیر جراحی قلب، مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، بیهوشی قلب و قلب اطفال و همچنین بیش از 250 نفر سخنران و هیات رئیسه از اساتید کشور و حدود 30 سخنران از آمریکای شمالی، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، اتریش و جمهوری چک در روزهای 21 تا 24 شهریورماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

خبر آنلاین

705

کد خبر: 831463

وب گردی

وب گردی