«یادنامه معماران و معماری سنتی خراسان«  روی پیشخوان فرهنگستان هنر

کتاب «یادنامه معماران و معماری سنتی خراسان» توسط مؤسسه متن منتشر و در کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر عرضه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگستان هنر، یادنامه معماران و معماری سنتی خراسان عنوان کتابی است که در سال 1395 به قلم رجبعلی لباف‌خانیکی و هادی تقی‌زاده توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) به مناسبت برگزاری همایش‌ ملی «آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران» منتشر شد.

استاد لباف خانیکی در مقدمه کتاب اشاره کرده‌است: «کتاب یادنامه به معرفی استادکارانی اختصاص دارد که از سال 1280 تا سال 1350 کار و زندگی می‌کرده‌اند. این یادنامه علاوه بر آنکه مخاطبان را با زندگی و کار معماران و مرمت‌گران خراسانی آشنا می‌کند، راهنمایی از روش‌های مرمتی، استحکام‌بخشی و بازپیرایی آثار و ابنیۀ تاریخی محسوب می‌شود. معرفی اجمالی آثار و ابنیۀ تاریخی خراسان و اصطلاحات معماری سنتی امتیازاتی است که می‌تواند تا حدودی پاسخگوی نیاز دانشجویان، پژوهندگان و علاقه‌مندان به این مبحث باشد.»

کتاب یادنامه معماران و معماری سنتی خراسان، با شمارگان 1000 نسخه، در 422 صفحه، با بهای 24500 تومان همراه با واژه‌نامه و تصاویر، توسط مؤسسه متن وابسته به فرهنگستان هنر، منتشر شده است و در کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1550 عرضه می‌شود.

502

کد خبر: 831505

وب گردی

وب گردی