استقرار ۲ زیردریایی جدید روسیه در آب‌های مدیترانه

وزارت دفاع روسیه دو زیردریایی جدید دیگر را به ناوگان دریایی‌اش در آب‌های مدیترانه افزود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روسیا الیوم، ناوگان روسیه در دریای سیاه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو زیر دریایی جدید در دریای مدیترانه مستقر شدند. روسیه در سالهای اخیر در این حوزه شدیدا در حال فعالیت است.

در این بیانیه آمده است، دو زیردریایی مذکور که موتور دیزلی دارند، ورژن جدیدی از زیردریایی‌های گروه "کیلو" (اصطلاح مورد استفاده ناتو ) هستند که از سال ۲۰۱۶ به گروه دائمی ناوگان روسیه در دریای مدیترانه پیوستند.

روسیه از پایگاه دریایی طرطوس در شمال غرب سوریه که شاهد درگیری های خونین است استفاده می‌کند و از آغاز مداخله نظامی‌اش در سوریه، طی چند ماه زیردریایی‌ها، کشتی جنگی و تنها کشتی هواپیمابرش را علاوه بر ده ها جنگنده‌ و بمب‌افکن‌هایی که از پایگاه "حمیمیم" نزدیک لاذقیه بلند می‌شوند در دریای مدیترانه مستقر کرده است.

اواخر دسامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور داد تاسیسات روسیه در بندر طرطوس که احتمال می‌رود به پایگاه دائمی روسیه تبدیل شود، گسترش یابد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مسکو و دمشق در ژانویه گذشته توافق‌نامه استقرار همزمان ۱۱ کشتی نظامی از جمله کشتی‌هایی که سوخت هسته‌ای دارند در طرطوس را امضا کردند.

کشتی‌های روسیه نزدیک سواحل سوریه حامل سامانه‌های موشکی "اس - ۴۰۰" و "اس - ۳۰۰" و سامانه‌های "باستیون" برای دفاع ساحلی موجود در خاک سوریه هستند.

براساس آمار رسمی منتشر شده در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۳۰۰ نظامی روس در خاک سوریه مستقر هستند.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 831548

وب گردی

وب گردی