بررسی وضعیت زباله گردی کودکان

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی گفت :  هدف از تشکیل کارگروه بررسی وضعیت زباله گردی کودکان تببین عمده‌ترین مسائل و چالش‌هایی است که سیاستگذاری حمایتی از این کودکان با آن مواجه است اظهار داشت: شیوه و نوع مداخله و نیز راه‌حل‌های کمک به رفع این آسیب اجتماعی از اهم اهداف کار گروه مذکور است. 

به گزارش ایسکانیوز ،مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه بررسی وضعیت زباله گردی کودکان خبر داد و گفت: باید با عوامل پایدارکننده زباله گردی با سیاست های موثر مقابله کرد.

روزبه کردونی با اشاره به اینکه کارگروه بررسی وضعیت زباله گردی کودکان، ذیل شورای حمایت اجتماعی کودکان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای حمایت اجتماعی کودکان این کارگروه با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط نظیر شهرداری، وزارت دادگستری، بهزیستی، نیروی انتظامی و نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار خواهد شد.

کردونی در ادامه گفت: نکات متعددی است که این کارگروه باید با نگاهی کارشناسانه و علمی به آنها بپردازد. مهم‌تر از همه شفاف‌سازی و تبیین ابعاد مختلف کار این کودکان است، اینکه بازار کار پیرامون زباله‌گردی چگونه بازاری است قانونی است یا غیر قانونی، واسطه‌ها، کارفرمایان چه کسانی هستند و نقش شهرداری به عنوان اصلی‌ترین بازیگر اقتصاد شهری چیست؟

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی عنوان کرد: مقوله آسیب‌های اجتماعی از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است که ورود و مداخله بدون اشراف به ابعاد مختلف مسئله نه تنها موثر نخواهد بود بلکه بی شک می‌تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد. تجربه ما در دفتر آسیب‌های اجتماعی در خصوص شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و اتخاذ سیاست‌های مناسب و هدفمند برای بازگرداندن آنها به مدرسه در حوزه های دیگر نیز می تواند قابل اعتنا باشد. تجربه سیاستی بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل نشان داد بدون در اختیار داشتن داده‌های توصیفی زمینه‌ای-ساختاری دقیق امکان مداخلات موثر جهت بازگشت به تحصیل این کودکان وجود نداشت.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی در پایان تاکید کرد: این امیدواری به ویژه وجود دارد با همکاری جدی تر شهرداری تهران فصل جدیدی از اقدامات و سیاست های مشترک و موثر در مواجهه با آسیب های جدیدی مخصوصا در حوزه کودکان انجام پذیرد.

مهر

705

کد خبر: 831553

وب گردی

وب گردی