مرکل:بعد از اجرای توافق مینسک شاید بتوان درباره لغو تحریم روسیه حرف زد

صدراعظم آلمان بار دیگر موضع خود را درباره تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تکرار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز سه‌شنبه بار دیگر موضع خود را در قبال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه یادآور شد.

وی گفت زمانی‌که دلیلی برای تحریم‌ها علیه روسیه وجود نداشته باشد، این تحریم‌ها لغو خواهند شد.

مرکل در یک نشست مطبوعاتی تابستانی سالانه به خبرنگاران گفت: «تحریم‌ها زمانی لغو خواهند شد که دلیل آن‌ها نیز از میان برداشته شده باشد.»

وی افزود : هنگامی که توافق‌های مینسک به اجرا درآیند، ممکن است بتوان درباره لغو تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نیز وارد مذاکره شد.

مسکو بارها تاکید کرده است همانند آلمان و فرانسه از توافق‌های مینسک حمایت می‌کند؛ این در حالی است که کی‌یف و شبه‌نظامیان دونباس از طرف‌های این توافق هستند. به این ترتیب، مقامات روسیه ارتباط دادن لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا را به اجرای توافق مینسک «نامعقول» و «مخرب» خوانده اند.

اوکراین که در 3 سال گذشته درگیر بحران‌هایی در مناطق جنوب شرقی خود بوده است، بارها تلاش کرده است از اجرای برخی از مفاد توافق مینسک شانه خالی کند. در فوریه سال 2015 و پس از مذاکرات سران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین، توافق صلحی میان طرف‌های دعوا در مینسک به امضا رسید و به اصطلاح «فرمت نورماندی» (Normandy Format) نام گرفت. بر اساس این توافق، طرف‌های دعوا باید مناطق امنی را برای پایان بخشیدن به خشونت‌ها و هموار کردن راه برای ایجاد صلح از روش دیپلماتیک ایجاد کنند. با این وجود، درگیری‌های مسلحانه پراکنده در این منطقه ادامه داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 831617

وب گردی

وب گردی