نایده گرفتن توان داخلی منجر به جریمه توتال خواهد شد

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه توتال در صورت تخطی از قرارداد منعقد شده مبنی براستفاده از توان داخلی جریمه خواهد شد، گفت: بایستی سازندگان داخلی تولیداتشان را از نظر کیفی ارتقا دهند.

رضا خیامیان رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از بکارگیری توانمندی انجمن سازندگان تجهیزات نفت در توسه فاز 11پارس جنوبی خبر داد و گفت: براساس قراردادی که با توتال منعقد شده، قرار است که برای نخستین از توان داخلی برای توسعه فاز پارس جنوبی استفاده شود.

او تاکید کرد: حتی در حین امضای قرارداد به این موضوع تاکید شده است که توتال در اجرای پروژه اگر از قطعات ساخت داخل استفاده نکند، جریمه خواهد شد بنابراین این شرکت ملزم به استفاده از توان داخلی است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت خاطرنشان کرد: در همین راستا انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت این آمادگی را دارد شرکت ها را درجه بندی کند تا از نکته نظرات شرکت ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده نماید. بنابراین اگر شرکت ها تجهیزات و قطعات تولیدی خود را به سطح بین‌المللی نرسانند توتال از کالاهای آن ها استفاده نخواهد کرد بایستی سازندگان داخلی تولیدات داخلی خود را از نظر کیفی ارتقا دهند.

خیامیان تاکید کرد: در قرارداد توتال حدود 50درصد از توان داخلی استفاده خواهد شد، بنابراین بسترهای لازم در این راستا فراهم شده است.

او تصریح کرد: اکنون توانمندی خوبی در شرکت های داخلی مشاهده شده و اگر دانش فنی را نیز بتوانیم به همان میزان ارتقا دهیم می توانیم در پروژه های نفتی سهم بسزایی داشته باشیم.

402

کد خبر: 831623

وب گردی

وب گردی