بهبود وضعیت بهداشتی و آموزشی دختران مدارس مناطق محروم و شبانه روزی

 مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در دولت دوازدهم گفت: از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و سایر وزارتخانه ها بود که طرح های مشترکی نیز با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی سال های 92 تا 95 داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،مهناز احمدی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب این وزارتخانه در دولت یازدهم تلاش جدی برای افزایش پوشش تحصیلی دختران دوره ابتدایی در مناطق محروم بود.
وی تصریح کرد: یکی از این فعالیت ها، درباره افزایش پوشش تحصیلی دختران ابتدایی در مناطق محروم بود که در راستای اجرای این طرح دو هزار و 500 دانش آموز دختر در مقطع ابتدایی به گردونه تحصیل بازگردانده شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت 35 تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه ها منعقد شد، ادامه داد: افزایش پوشش تحصیلی دختران دوره ابتدایی مناطق محروم در دولت یازدهم از اولویت ها است.
وی تصریح کرد: ارائه آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان از دیگر برنامه های این وزارتخانه در بخش امور بانوان به شمار می رود.
احمدی با بیان اینکه آسیب شناسی روانی اجتماعی دخترانه متوسطه کشور از دیگر طرح های ما در دولت یازدهم بود، گفت: این طرح سال 93 در هشت استان و در سال 94 در تمامی استان های کشور اجرا شد که براساس آن 26 هزار دانش آموز پرسشنامه های مربوطه را پر کردند.
وی اجرای طرح بهبود کیفیت زندگی، طرح افزایش دوام زندگی، طرح آسیب شناسی در دختران و برنامه های کاهش آسیب را از دیگر طرح های اجرا شده توسط امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای طرح آموزش دختران کم توان ذهنی از دیگر برنامه های این وزارتخانه بود البته برگزاری همایش های پرواز پرستوها در خرمشهر، تجلیل از خانواده های دختران دانش آموز شهیدو معمان زن شهیده، همایش یاس مهربانی و همایش تجلیل از دانش آموز شهید محبوبه دانش در تهران برگزار شد.
نخستین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در محل باشگاه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

705

کد خبر: 831625

وب گردی

وب گردی