بهره برداری از طرح گازرسانی به 53 روستا/ آغاز طرح گازرسانی به 92 روستای آذربایجان غربی

در ششمین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور استاندار آذربایجان غربی بهره برداری از طرح گاز رسانی به 53 روستای استان و اجرای طرح گاز رسانی به 92 روستای دیگر استان نیز شروع شد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در آیین افتتاح همزمان این طرح ها که در محل روستای حیدرلوی سفلی در ارومیه برگزار شد، استاندار آذربایجان غربی با تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: در این ایام مبارک با شهدا عهد و پیمان می بندیم که ادامه دهنده مسیر و حرکت آنان که همان مسیر الهی و مسیر خدمت به مردم است باشیم.

سعادت با بیان تفاوت های روابط اجتماعی مردم با حکومت در جمهوری اسلامی ایران و سایر حکومتهای دنیا گفت: در جمهوری اسلامی ایران که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنا نهاده شده، مردم خودشان با انتخابات برای خودشان مسئول انتخاب می کنند و این نشان از حاکمیت مردم سالاری دینی در این کشور است.

وی با اشاره به انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس جمهور دولت دوازدهم توسط مردم و تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری نیز گفت: آقای روحانی بدور از گرایش های سیاسی منش اعتدال را در پیش گرفته از افراد توانمند با گرایش های سیاسی مختلف در پست های مدیریتی استفاده کرده است.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل از بین رفت مراتع، علاوه بر بسته شدن مسیر انتقال آب در برخی از مناطق و بویژه مسیر انتقال آب از زرینه رود، خاک شسته شده و در درون دریاچه رسوب کرده و این مسئله موجب شده آب به داخل بستر دریاچه نفود نکند و در سطح دریاچه زودتر تبخیر شود.

وی ادامه داد: با وجود اعتبار محدود روند اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه با کمک روستائیان در حال اجراست.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با تقدیر از شتاب صورت گرفته شده برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان گفت: با وجود اینکه در سال 70 مسیر انتقال گاز از مسیر سلماس به آذربایجان غربی رسید متاسفانه با وجود منابع مالی سرشار برخی از دولت های گذشته، توجه کمتری به گاز رسانی مناطق روستایی شده است .

وی ادامه داد: علی رغم توجه دولت تدبیر و امید به گازرسانی مناطق روستایی متاسفانه هنوز تعداد روستاهای گاز دار شده استان به میانگین کشوری یعنی 70 درصد نرسیده است.

وی با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان شرکت گاز استان در تسریع روند اجرای طرح های گازرسانی به مناطق روستایی اظهار امیدواری کرد با روند فعلی اجرای طرح های گازرسانی به استان تا سال 97 بیش از 70 درصد مناطق روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی با اشاره به حمایت ویژه دولت و بویژه رییس جمهوری از اجرای طرح های گازرسانی به مناطق روستایی استان ادامه داد: استفاده از گاز در مناطق طبیعی علاوه بر حفاظت از محیط زیست، می تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را به همراه داشته باشد.

در این مراسم فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به تاکید مقام عالی استان بر اجرای طرح های عمرانی از جمله تامین آب شرب، حمل و نقل و تامین گاز و برق در مناطق روستایی گفت: با دستور استاندار محترم، اجرای این طرح ها در مناطق روستایی در اولویت اعتبارات عمران روستایی شهرستان ارومیه قرار گرفته است.

حسنخانی ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: با ایجاد زیرساختهای لازم در حوزه عمران روستاها و فراهم کردن زمینه لازم برای اشتغال روستائیان شرایطی فراهم می شود تا روستائیان در رفاه و آرامش، انگیزه و علاقه مندی بیشتری برای حضور و سکونت در روستاها داشته باشند.

وی ادامه داد: از سال 1393 تاکنون علاوه بر اعتبارات تملک داراییها از محل اعتبارات دهیاریها 850 میلیارد ریال در حوزه فعالیت های عمران روستایی در شهرستان ارومیه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت گفت: امروز به برکت نظام اسلامی و خدمات دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح گازرسانی به 53 روستا و همچنین کلنگ زنی طرح گاز رسانی به 92 روستای استان هستیم .

شیخی ادامه داد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به 53 روستای استان تعداد روستاهایی که از نعمت گاز طبیعی برخوردارند از 615 روستا به 669 روستا رسید و این نوید خوبی برای توسعه و آبادانی روستاهای استان است.

وی افزود: در حال حاضر با بهره مندی روستاهای جدید از نعمت گاز درصد روستاهای گازدار شده استان از 48 درصد به 51 درصد رسید.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با قدردانی از حمایت های استاندار آذربایجان غربی از اجرای طرح های مختلف گازرسانی به مناطق روستایی استان گفت: با اجرای طرح های جدید و اتمام طرح های در دست اجرا تا پایان سال 97 تعداد روستاهای دارای گاز استان به 72 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به شرایط ویژه جغرافیایی استان و کوهستانی و صعب العبور بودن برخی از مسیرهای گازرسانی نیز گفت: این شرایط ویژه موجب شده هزینه گازرسانی به 450 روستای استان با هزینه بالاتری از نرم معمول یعنی 60 میلیون ریال برای هر خانوار اجرا شود که امیدواریم با تامین بخشی از این هزینه ها روند گازرسانی به مناطق روستایی استان تسریع یابد.

وی در پایان از حمایت های استاندار آذربایجان غربی و تلاش عوامل اجرایی و فعالیت پیمانکاران در اجرای طرح های گازرسانی به مناطق شهری و روستای استان قدردانی کرد.

902/

کد خبر: 831639

وب گردی

وب گردی