همه دعواهای امروز همان دعواهایی دهه شصت است

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: عنصری که در شخصیت باهنر و رجایی وجود داشت فراتر از دولت و دولتمردی بود.

به گزارش ایسکانیوز ، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای شهریور ماه اظهار داشت: عنصری که در شخصیت باهنر و رجایی وجود داشت فراتر از دولت و دولتمردی بود.

وی افزود: ماجرایی که به شهادت بهشتی و رجایی و باهنر انجامید آن اختلافات همچنان باقی است و صحبت از دو جناح فکری است. اشخاص عوض شدند اما باز مواضع و حرف‌ها همان حرفهای دوران انقلاب است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: 22 اسفند 59 شهید بهشتی به امام(ره) نامه می‌نویسند که در حکومت دوگانه بین مدیران کشور وجود دارد که جنبه شخصی آن مهم نیست و آن به دو بینش بر می‌گردد.بینشی معتقد به اجتهاد پویا زنده برا اداره حکومت است ام اندیشه دیگر ترکیبی از اندیشه‌های بینابین و مکتب های غربی است" که اشاره دارد به بنی صدر بازرگان و جبهه ملی اشاره دارد. اما ما معتقد به اداره حکومت به اجتهاد پویا هستیم.

رحیم پور ازغدی افزود: اگر این دو بینش در کشور ادامه یابد نه مشکلات اقتصادی اجتماعی در کشور ایجاد می شود و نه می توانیم برای آینده کشور برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به هشدارهای شهید بهشتی افزود: هم حاکمیت و قدرت دست بنی صدر بود هم نقش اپوزیسیون را بازی می کرد و شهید بهشتی تاکید کرد که در تلاشهایی اخیر

این جریان مشهود است که ولایت فقیه را تشریفاتی کنند و رهبری شخص شما را اکنون پذیرفتند اما برای حذف آن تلاش می کنند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به نامه شهید بهشتی بیان کرد: شما مخالف حضور بازرگان در شورای انقلاب بودید اما با اصرار ما پذیرفتید اما وزارت خارجه و وزارت اقتصاد را به بنی صدر و ابراهیم یزدی سپردید که نشان می داد ما دنبال انحصار طلبی نبودیم.

وی با اشاره به نامه آیت الله هاشمی در 25 بهمن 59 به امام تشریح کرد:آیت اله هاشمی در این نامه تاکید می کند خیلی ها فکر می‌کنند ما و جریان مقابل سر قدرت یا هم می جنگیم و متساوی ما را نصیحت می‌کنند.

شما تا حالا صلاح ندانستید ما را از تردید بیرون بیاورد چرا موضع گیری صریح نمی کنید ما داریم راه شما را پیش میبریم اما به ما می گویند افراطی.

رحیم پور با اشاره به بخش دیگری از این نامه افزود: هاشمی در نامه خود به امام نوشت که شما روزنامه آیندگان را تحریم می کردید و از حضور زنان بی حجاب در ادارات جلوگیری می کردید و این موارد مورد اختلاف ما با کسانی مانند بنی صدر است و آیا بی خط بودن و بی طرف بودن خوب است؟ لااقل به خود ما بگویید آیا رواست ما یک طرف و بنی صدر یک طرف و شما ناصح بی طرف باشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامه امام (ره) گفت: ملت عزیز بدانند که مبارزه با رفاه طلبی در تناقض است و امام فرمود تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر را چشیده اند، و ما اول انقلاب اشتباه کردیم حکومت را دست لیبرال ها دادیم. ما راه سازش را بلدیم اما اگر از مکتب عدول کنیم ممکن است جهان خواران ما را به عنوان کشوری ضعیف و بی فرهنگ قبول کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همه دعواهای امروز همان دعواهایی دهه شصت است بیان کرد: شهید رجایی معتقد بود وزیر سرمایه دار در کابینه نمی خواهم و در انتخابات باید شیوه تبلیغاتی را از راههایی غربی جدا کنیم و سر مسائل قدرت رقابت نکنیم و از پایین جامعه به بالا برویم و در آموزش و پرورش بچه ها را ابوذر وارانه پروش کنیم و در روابط خارجه اول به استقلال بعد به روابط فکر می کنیم.

وی گفت: الان برخی می گویند اگر بشود وزیر هم از خارج می‌آورند خودشان خسته شدند می گویند ملت خسته شدند، نمی توانید شما کنار بروید لذا تو نمی توانی.

رحیم پور ازغدی در پایان گفت: امام گفت از آمریکا نترسید از خودتان بترسید.

کد خبر: 831703

وب گردی

وب گردی