کوچ اجباری مسلمانان روهینگیایی در پی قتل عام ارتش میانمار

بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه اعلام کرد که ده‌ ها هزار مسلمان روهینگیایی به دنبال به آتش کشیده شدن حدود 50 روستا توسط ارتش میانمار در تلاش عبور به کشور بنگلادش هستند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، وحدالدین کایگان، معاون مسئول امور خارجه بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه «ای.ها.ها» در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: در نتیجه حوادث خشونت‌بار پس از حملات علیه مراکز پلیس و پاسگاه‌های مرزی در منطقه مسلمان نشین مائونگداو واقع در استان آراکان میانمار ده‌ ها هزار مسلمان روهینگیایی در تلاش عبور به کشور بنگلادش هستند.

وی افزود: نیروهای ارتش میانمار طی سه روز گذشته نزدیک به 50 روستا در آراکان یورش برده و برخی روستاها را به آتش کشیده اند. 60 الی 70 هزار نفر که از این روستا‌ها فرار کردند، در تلاش عبور از مرز این کشور به بنگلادش هستند. دولت بنگلادش مرز‌های خود را کاملا مسدود کرده است.

او با اشاره به اینکه علی‌رغم ممانعت دولت بنگلادش و امنیت مرزی 20 هزار نفر از طریق غیرقانونی وارد بنگلادش شده‌اند، گفت: حدود 50 هزار مسلمان آراکانی که موفق نشده‌اند از مرز عبور کنند به مناطق کوهستانی پناه بردند.

وی افزود: نمی‌توانیم درباره تلفات غیرنظامی در منطقه شمار دقیقی اعلام کنیم.

وی همچنین تصریح کردک بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه از امروز برای مسلمانان آراکان کمپین تامین کمک‌های بشردوستانه راه‌اندازی خواهد کرد.ای.ها.ها در مرحله اول به حدود هزار خانواده که از کشتار در آراکان فرار کرده به بنگلادش پناه برده‌اند، مواد غذا و بین هر نفری 15 دلار پول نقد توزیع کرد".

دکتر آنیتا شاگ، سخنگوی شورای روهینگیای اروپا (ERC) روز گذشته اعلام کرده بود که در حملات 3 روز اخیر ارتش میانمار در ایالت آراکان 2 تا 3 هزار مسلمان کشته شده اند.

802

کد خبر: 831725

وب گردی

وب گردی