تهدید مسلمانان انگلیس به حمله با اسید

مسلمانان بردفورد انگلیس در روزهای اخیر با نامه‌های تهدید آمیز «حمله اسیدی» مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه ایندیپندنت،مسلمانان بردفورد انگلیس در روزهای اخیر با نامه‌های تهدید آمیز «حمله اسیدی» مواجه شده‌اند.

بر این اساس، پلیس محلی به دنبال ارسال مجموعه نامه‌های اهانت آمیز به مساجد انگلیس تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

در برخی از این نامه‌ها که توسط روزنامه «گاردین» نیز رویت شده است، تصویری از یک شمشیر و پرچم «سنت جورج» با شعار «کشتن مسلمان‌های آشغال» مشاهده شده و آمده است: ما قصد حمله اسیدی به هر کسی که نقاب‌های مضحک سیاه در اطراف بردفورد و دیگر مکان‌ها می‌زند را داریم.

بر این اساس، نامه‌های ناشناس دیگری نیز با این مضامین در هانوفر اسکویر واقع در بردفورد مشاهده شدند.

شنبه آینده هم قرار است یک گروه ضد اسلامی (EDL) همزمان با عید قربان راهپیمایی برگزار کنند. سازمان دهندگان تظاهرت روز شنبه در کیلی و بردفورد گفته‌اند که «علیه اسلام ستیزه جو» اعتراض خواهند کرد.

به نوشته ایندیپندنت، پلیس منطقه وست یورکشر از تحقیقات درباره یافتن مبدا نامه‌های ضد مسلمانان خبر داده است. سخنگوی پلیس وست یورکشر گفت: این حادثه به عنوان جنایتی تنفر آمیز مورد توجه واقع و بسیار جدی گرفته شده است.

در آخرین مورد از اهانت به مسلمانان در انگلیس سه مسجد در لندن نامه‌های اهانت آمیز دریافت کرده‌اند. بردفورد شهری در یورکشر غربی است و جمعیتی بالغ بر 497٬400 نفر دارد و چهارمین شهر پرجمعیت انگلستان به شمار می‌آید. این شهر بیشترین تعداد مسلمان در کل بخش‌های انگلستان و ولز را بعد از لندن داراست.

بردفورد یکی از بزرگترین جوامع مهاجران پاکستانی را در خود جای داده‌ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 831732

وب گردی

وب گردی