داشتن گواهینامه صلاحیت های حرفه ای لازمه ی جذب در بازار کار

معاون سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: این سازمان توانایی فراهم کردن سالانه یک میلیون فرصت شغلی را درصورت تعامل و هماهنگی صاحبان مشاغل و مدیریت درست برحسب تقاضای نیروی کار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی موسوی افزود: این امر درصورتی تحقق می یابد که صاحبان مشاغل مشخص کنند به چه نیرویی و با چه مهارتی نیاز دارند تا متناسب با خواسته آنان آموزش های لازم ارایه و وارد بازار کار شوند.
او اضافه کرد: این سازمان متولی اشتغال نیست اما با آموزش و مهارت افزایی و توانمند کردن افراد نقش مهمی در فراهم کردن تسهیل فرآیند اشتغال پایدار ایفا می کند.
معاون فنی و حرفه ای اظهارکرد: اگر قراراست کسی جذب بازار کار شود باید در وهله اول مهارت مورد نیاز شغلی خود را در فنی وحرفه ای کسب کند.
موسوی با بیان اینکه اگر هرشهرستانی تعهد اشتغالی داشته باشد می تواند ازطریق آموزش فنی و حرفه ای آن را جامه عمل بپوشاند، گفت: صاحبان مشاغلی درشهرستان ها باید تقاضاهای نیروهای کار را به فنی وحرفه ای اعلام کنند تا آموزش های لازم به آنان داده شود.
او بیان کرد: اگر این چرخه رعایت و بدرستی انجام شود در استانی نظیر بوشهر نزدیک به 30 هزار تن با فراگیری آموزش های لازم جذب کارخواهند شد.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: این سازمان با بیشتر سازمان ها تفاهم نامه منعقد کرده و در این ارتباط در پنج ماه اول امسال نزدیک به 100 هزارتن آموزش های لازم را دراین قالب فرا گرفتند.
او افزود: این سازمان همه ساله در بخش های دولتی و خصوصی به افراد جویای کار، شاغلان، قشرهای دانش آموز، دانشجو، سرباز، زندانی، آسیب دیدگان اجتماعی، معتادان بهبود یافته آموزش ارایه می دهد.
موسوی اظهارکرد: انتظار داریم در استخدام های ادارات در کنار مدرک دانشگاهی، داشتن گواهینامه صلاحیت های حرفه ای لازم برای احراز شغل در نظر گرفته شود.
منبع: ایرنا
403

کد خبر: 831737

وب گردی

وب گردی