باغ کتاب می تواند به آدرس فرهنگی تبدیل شود

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی باغ کتاب را روح شهر تهران دانست و گفت: این مجموعه می تواند به آدرس فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز از باغ کتاب، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، در حاشیه بازدید از باغ کتاب با اشاره به اینکه احداث مجموعه فرهنگی هنری باغ کتاب پاسخ به نیاز فرهنگى شهر و شهروندان تهرانى است، اظهار کرد : برای شهر تهران به عنوان کلان شهری که مصرف کنندگان زیادى در حوزه فرهنگی هنری دارد، ایجاد چنین فضایی لازم بود.

وی عنوان کرد: اگر شهر را به مثابه یک انسان بدانیم و برای آن «کالبد» و «روح» قائل شویم، باغ کتاب بخشی از جان شهر است که در هویت بخشى تهران به عنوان پایتخت ایران مؤثر است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه امیدوارم با تکمیل فازهای دیگر مجموعه باغ کتاب شاهد اتفاقات پى در پى فرهنگی و هنری در این مجموعه باشیم، افزود: باغ کتاب در مجموعه تپه های عباس آباد واقع شده و بالطبع لازم است که با همسایه های خود، یعنی کتابخانه ملی و مجموعه فرهنگستان ها تعامل و بده بستان فرهنگی داشته باشد.

تابش ادامه داد: اگر این داد و ستد بین باغ کتاب و همسایه های آن اتفاق بیفتد می تواند رویدادهای بسیار خوب و کاربردى در اینجا اتفاق بیفتد و منجر به رونق هر چه بیشتر باغ کتاب شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه باغ کتاب باید به یک آدرس و نشانى فرهنگی در شهر تهران تبدیل شود، عنوان کرد: با طراحی فعالیت های فرهنگی هنری و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هایی در این مجموعه علاوه بر رونق باغ کتاب، شهروندان و گردشگران هم از این فضای دلپذیر استفاده بیشتری می برند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی سالن های سینمای باغ کتاب را دارای تنوع دانست و تصریح کرد: همجواری سالن های سینما با فروشگاه های کتاب و سرگرمى، به طور حتم در رونق مجموعه موثر است. این مجموعه مخاطبین خاص خودش را دارد، با این حال برگزاری رویدادهای هنری در کنار نمایش دائمی فیلم های سینمایی می تواند استقبال شهروندان را افزایش دهد.

تابش در پایان با اشاره به اینکه باغ کتاب ظرفیت رویدادهای سینمایی را دارد، افزود: با بهره برداری از پردیس سینمایی باغ کتاب سرانه فرهنگی شهر تهران در بهره مندی از سالن هاى نمایش فیلم، افزایش پیدا مى کند.

502

کد خبر: 831808

وب گردی

وب گردی