تدابیر شهرداری منطقه 7 برای برگزاری مراسم عید بندگی 

همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، ویژه برنامه های فرهنگی برای شهروندان در مساجد این منطقه اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، دکتر سعید طلوعی عید قربان را از جمله شعایر گرامیداشت رتبه خلت ابراهیم و خلوص و تسلیم اسماعیل و نقطه وحدت مسلمانان در هر نقطه از جهان دانست و افزود: همه مسلمانان در این عید بزرگ در تلاش هستند تا رضای خویش را فدای رضای حق کرده، از داشته ها و خواسته های مادی بگذرند و به مرز عبودیت و به حوزه قربانگاه گام بردارند.
وی بیان کرد: عید قربان با نماز، ذکر و عبادتش، قربانی و صدقات و احسان بستری برای جاری ساختن مفهوم عبودیت و بندگی است. از همین رو شهرداری منطقه 7 با هدف ایجاد فضای معنوی مناسب برای شهروندان، اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی متنوعی در این روز باشکوه کرده است.
شهردار منطقه 7 در تشریح این برنامه ها، به اجرای اقامه نماز عید سعید قربان و مراسم جشن در مساجد الرضا(ع)، حجت (عج) و حسینیه علی ابن ابیطالب (ع) اشاره کرد و از برپایی ایستگاه های صلواتی در بوستان شهید منفرد نیاکی و مساجد رسول الله (ص)، خرقانی، نوریان و امام عصر (عج) خبر داد.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به اجرای سنت حسنه قربانی در عید بزرگ قربان، و با هدف حفظ سلامت شهروندان و عدم مراجعه آنها به افراد نامعتبر برای خرید دام، جایگاه ضلع جنوبی روبروی درب شماره 4 مصلی امام خمینی (ره)، را برای عرضه دام بهداشتی در منطقه 7 در نظر گرفته ایم تا دسترسی آسان برای شهروندان به دام های بهداشتی فراهم شود.
دکتر طلوعی تصریح کرد: در جایگاه تعیین شده کلیه موازین بهداشتی زیر نظر دامپزشک رعایت و به عرضه و ذبح شرعی و بهداشتی در کنار بهداشت محیط زیست شهری نیز توجه شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به قربانگاه مزبور، دام مورد نیاز خود را تهیه کنند و از برنامه های فرهنگی و مفرح اجرایی بهره مند شوند.
وی با اشاره به حضور دامپزشک در این جایگاه یادآور شد: رعایت موازین بهداشتی در این مراکز برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام قابل توجه است. همچنین عرضه و ذبح بهداشتی و شرعی دام و حفظ بهداشت محیط زیست و زیبابی شهر از مواردی است که به آن توجه شده است.

701

کد خبر: 831816

وب گردی

وب گردی