همکاری سازنده ای میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم شروع شد

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همکاری سازنده ای میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم شروع شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی صبح امروز در همایش معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی این دانشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت کد رشته محل های کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: همکاری سازنده ای میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم شروع شده است.

وی ادامه داد: دکتر رهبر دیروز جلسه ای با سرپرست وزارت علوم داشت و در این زمینه به تفاهم نزدیک شدیم. فکر نمی کنم دچار مشکل باشیم و بر این اساس رشته ای از دانشگاه آزاد بر زمین نمی ماند و همه رشته ها تایید می شود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همکاری این دانشگاه با دولت دوازدهم بیش از گذشته خواهد بود.

ولایتی اظهار داشت: در نتیجه این همکاری شاهد پیشرفت های علمی، آموزشی و پژوهشی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهمی که میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد آغاز شده است، پیش بینی می کنیم در آینده به نتایج خوبی درخصوص رشته های دانشگاه دست یابیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد عنوان کرد: من نیز طی روزهای گذشته مذاکراتی با وزارت علوم داشته ام و دکتر رهبر نیز روز گذشته جلسه ای با سرپرست این وزارتخانه برای افزایش همکاری ها و رفع مشکلات رشته محل های این دانشگاه داشته است

ولایتی با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاه آزاد گفت: طی هفته های اخیر ۲۰۵ نفر از نمایندگان مجلس حمایت قوی خود را از دانشگاه آزاد اعلام کرده اند.

مجلس تشکیل کمیته سه نفره تایید رشته های دانشگاه آزاد را معتبر اعلام کرد

وی اظهار داشت: به دستور رئیس مجلس معاونت حقوقی مجلس موضوع مصوبه سال ۶۷ را که تشکیل کمیته سه نفره برای تایید رشته های دانشگاه آزاد است معتبر اعلام کرده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: این کمیته برای تایید رشته های دانشگاه آزاد تشکیل جلسه می دهد.

ولایتی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرده است که آیین نامه مصوب هیات دولت در سال ۶۹ نیز مورد تایید است.

وی تاکید کرد: اما این موضوعات به این معنی نیست که ما منکر هدایت و فرماندهی های آموزش عالی باشیم چراکه وزارت علوم برای ایجاد هماهنگی و تواضع میان دستگاه های آموزش عالی و جلوگیری از تکرارها و موضوعاتی که خلاف مصوب مجلس شورای اسلامی است به وظایف خود عمل می کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طی آخرین ابلاغیه وزارت علوم کمیته سه نفره تایید رشته های دانشگاه آزاد قانونی نیست، گفت اینکه کسی بگوید کمیته را قبول دارد یا ندارد در ماهیت موضوع تغییری ایجاد نمی کند.

ولایتی اضافه کرد: قانون مصوب مجلس را فقط مجلس می تواند نقض کند.

وی تاکید کرد: قانون سال ۶۷ مجلس درخصوص تایید رشته محل های دانشگاه آزاد در کمیته سه نفره تصویب و از آن زمان تا الان اجرایی شده است چطور ممکن است فردی بگوید آن را قبول ندارد، شاید سهوی بوده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: ما خود را مقید به مصوبات دولت و قانون می دانیم و به قانون گردن می نهیم. چراکه قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی ایران به رعایت قانون است.

ولایتی اضافه کرد: بدون قانون امکان ندارد که گامی برداشته شود و همه ما در چارچوب قانون حرکت می کنیم و دانشگاه آزاد و وزارت علوم باید تابع قانون باشند.

کد خبر: 831819

وب گردی

وب گردی