نخستین قطار مسافری زاهدان به مقصد اصفهان حرکت کرد

اصفهان همزمان با آخرین روز هفته دولت امروز چهارشنبه /هشتم شهریور/ در مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی، ایستگاه راه آهن این شهر را به مقصد اصفهان ترک کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: قطار مسافری زاهدان - اصفهان شرکت خلیج فارس با پنج واگن چهار تخته درجه یک و ظرفیت 220 نفر امروز ساعت 11:30 با قرار گرفتن در مسیر به مقصد اصفهان حرکت کرد.
مجید ارجونی افزود: تمام ظرفیت واگن های قطار زاهدان - اصفهان امروز تکمیل بوده و برای هفته آینده نیز شمار زیادی بلیط رزرو شده است.
وی گفت: از این پس یک هفته در میان قطار زاهدان - اصفهان روزهای سه شنبه و چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه در این مسیر تردد می کند.
وی افزود: حرکت این قطار ساعت 11:20 از اصفهان به مقصد زاهدان و روز بعد ساعت 11:30 از زاهدان به مقصد اصفهان است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق اظهار داشت: هر واگن این قطار 44 نفر ظرفیت دارد و هر بلیط آن با قیمت 722 هزار و 500 ریال فروخته می شود.
ارجونی افزود: مدت زمان حرکت قطار زاهدان - اصفهان از مبدا تا مقصد 18 ساعت است.
وی گفت: متقاضیان سفر با قطار در مسیر ریلی زاهدان - کرمان - یزد - اصفهان و برعکس می ‌توانند با مراجعه به مراکز فروش مجاز و یا سایت راه ‌آهن نسبت به خرید بلیط های مورد نیاز خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا قطار زاهدان- اصفهان دیروز از اصفهان عازم زاهدان شده بود و امروز مسافران زاهدانی را به مقصد اصفهان انتقال داد.
راه آهن جنوب شرق با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و این مسیر ریلی با داشتن 2 خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللیِ ویژه ای برخوردار بوده و مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز قرار دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

902/

کد خبر: 831889

وب گردی

وب گردی