46 زائردر بیمارستان‌های هلال‌احمر و 12 زائر در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از اختصاص 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به بخش ویژه برای اعزام حدود 40 زائر بیمار در قالب کاروان وقوف اضطراری به عرفات، مشعر و منا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند مدیر عملیات پزشکی حج 96، با اشاره به تشکیل کمیسیون وقوف اضطراری برای تعیین زائرانی که به علت برخی بیماری‌ها نمی‌توانند به همراه کاروان‌ها اعمال حج را انجام دهند، اظهار کرد: بر این اساس حدود 40 زائر که در بیمارستان‌های مکه بستری هستند برای وقوف اضطراری تعیین شدند که فردا بعد از ظهر با 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به دستگاه‌های نوار قلب، الکتروشوک، مانیتورینگ و «سی سی یو» برای انجام اعمال خود اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این دسته از زائران بیمار پس از چند ساعت وقوف و انجام اعمال به بیمارستان‌ها بازگردانده می‌شوند، گفت: این زائران بیمار را پزشک، پرستار و امدادگر مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر همراهی می‌کنند.

مدیر عملیات پزشکی حج 96، با اعلام آغاز به‌کار بیمارستان‌های عرفات و منا؛ خاطرنشان کرد: از آنجا که کاروان‌های اهل سنت از امروز صبح در منا حاضر هستند، لذا پزشکان هلال‌احمر از امروز در بیمارستان‌های منا و عرفات مستخر شده‌ و خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

وی درباره آمار بیمارستان بستری در بیمارستان‌ها نیز گفت: تا کنون 46 زائر بیمار در بیمارستان‌های هلال‌احمر و 12 زائر بیمار در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.

701

کد خبر: 831922

وب گردی

وب گردی