توضیحات فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد کشف و ضبط دو شیء در دیشموک

فرمانده یگان حفاظت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و ضبط اشیای شبیه سازی شده در منزل یک فرد در دیشموک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ طاهری گفت: این اشیای همانند اشیای تاریخی دوره هخامنشی شیبه سازی شده بود.

وی با بیان اینکه عده ای از سودجویان اشیایی را بدل سازی می کنند و بنام اشیای تاریخی بفروش می رساند، افزود: بر اساس گزارش واصله از یک منبع موثق در شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه که افرادی قصد فروش اشیاء عتیقه در منزل شخصی خود را دارند که پرسنل یگان حفاظت این شهرستان با کسب دستور قضایی و در معیت پرسنل نیروی انتظامی اقدام به ورود به منزل کرده و در حین معامله دو نفر را دستگیر کردند .

فرمانده یگان حفاظت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمدخاطرنشان کرد: همراه آنها یک عدد دستبند از جنس طلا روز با نقش مار دو سر و یک عدد جام از جنس طلا روز با نقش سر آهو کشف و ضبط و پس از بازرسی کامل محل به کلانتری شهر دیشموک انتقال داده شده و تحت نظر قرار گرفتند مراتب صورتجلسه و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد .

به گزارش ایسنا، طاهری اضافه کرد: متهمین به همراه اشیاء مکشوفه برای سیر مراحل قانونی پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

902/900

کد خبر: 832018

وب گردی

وب گردی