دعوت مسلمانان از شهردار مسکو برای شرکت در مراسم عید قربان

مسلمانان پایتخت روسیه از شهردار مسکو دعوت کردند تا در مراسم عید قربان شرکت کرده و موجبات استحکام بیشتر صلح و وحدت را فراهم آورند.

به گزارش ایسکانیوز، مسلمانان مسکو از سرگئی سابیانینرا، شهردار پایتخت روسیه دعوت کردند تا در مراسم عید قربان شرکت کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روشن عباسف، معاون اول شورای مفتی‌های فدراسیون روسیه بیان کرده که وی خواستار احیای رسم پیشین در این شهر شده است. در این رسم به مناسبت عید قربان، شهرداران یا مقامات شهر از مساجد مسلمانان بازدید کرده و عید را تبریک می‌گفتند. عباسف این اقدامات را موجب مستحکم شدن صلح و وحدت می‌داند.

گفته می‌شود که در مسکو به مناسبت عید قربان ( در تاریخ 10 شهریور سال جاری ) حدود 300 هزار نفر در نماز این روز شرکت می‌کنند که پیش بینی می‌شود تنها در مسجد جامع شهر مسکو حدود 150 هزار نفر مسلمان در نماز عید قربان شرکت داشته باشند.

افزون بر آن، برنامه‌های اجرایی و اقدامات امنیتی هم برای اجرای بهتر این مراسم بزرگ در نظر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که بیش از 40 گروه قومی از اقوام ساکن در روسیه مسلمانند. از نظر پراکندگی جغرافیایی ، در همه نقاط روسیه ، گروه‌های مسلمان به چشم می‌خورند. در سال‌های گذشته روند بازگشت اقوام ساکن در روسیه به اسلام سیر صعودی داشته و جمعیت مسلمانان این کشور که دین خود را اسلام اعلام می‌کنند رو به افزایش است.

چند روز پیشتر «بنیاد سیاست سن پترسبورگ» فهرست افراد واجد شرایط برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال آینده میلادی را منتشر کرد که شماری از شخصیت های برجسته این کشور را از جمله سرگئی سابیانینرا، شهردار فعلی مسکو در آن قرار داشت.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 832029

وب گردی

وب گردی