شمارش معکوس آغاز بزرگترین رویداد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی شروع شد

شمارش معکوس برای برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی المپیاد ورزش‌های قهرمانی در شهرکرد آغاز شد و کمتر از ۳ روز به شروع برگزاری این رخداد ورزشی دانشجویی زمان باقی مانده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مفدا، سیزدهمین دوره المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روزهای ۱۰ تا ۱۷ شهریور ماه امسال در ۱۰ رشته ورزشی فوتسال، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دوومیدانی، کاراته، شطرنج( انفرادی) و تیراندازی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار می‌شود.

حدود یک هزار و ۸۵۰ شرکت کننده اعم از ورزشکاران، مربیان، کادر فنی، سرپرستان تیم، کادر اجرایی و ستادی در این رویداد بزرگ ورزشی در طول یک هفته میهمان بام ایران خواهند بود.

دانشجویان دختر در قالب ۵۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در رشته‌های مختلف ورزشی طی حدود یک هفته در برنامه‌های زمان بندی شده در قالب تیم‌های مختلف با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

در بازدیدهای اخیری که مسئولان ستاد وزارت بهداشت از اماکن و سالن‌های ورزشی شهرکرد به عمل آورده‌اند، هیچ مشکلی به لحاظ اماکن و تجهیزات ورزشی دانشگاه میزبان وجود ندارد و همه چیز برای برگزاری یک المپیاد در خور شان و مقتدر مهیاست.

پذیرش تیم‌های شرکت‌کننده ساعت ۸ صبح روز ۱۰ شهریور برگزار می‌شود

پذیرش تیم‌های شرکت کننده ساعت ۸ صبح روز ۱۰ شهریور ماه برگزار می‌شود، و با توجه به اینکه ثبت نام دانشگاه‌ها به منظور حضور در این المپیاد از طریق سامانه اینترنتی در حال انجام است‏، در هنگام ورود تیم‌ها هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت چرا که پذیرش اولیه تیم‌ها به صورت اینترنتی از قبل انجام گرفته است.

ضمن اینکه « آی دی» کارت شرکت کنندگان المپیاد نیز توسط مسئولان ستادی وزارت بهداشت به محض ورود تیم‌ها و ورزشکاران، از طریق کمیته پذیرش المپیاد، به شرکت‌کنندگان اعطاء خواهد شد.

خوابگاه‌های بوستان، بهارستان، حضرت خدیجه(س)، فاطمیه، گلستان و تربیت معلم کار اسکان دانشجویان در المپیاد را برعهده دارند

خوابگاه‌های بوستان، بهارستان، حضرت خدیجه(س)، فاطمیه و همچنین خوابگاه گلستان و تربیت معلم برای اسکان ورزشکاران شرکت‌کننده در این رویداد بزرگ ورزشی تدارک دیده شده است.

همچنین مسئولان و سرپرستان انجمن‌های ورزشی و کادر داوری مسابقات نیز در طول برگزاری المپیاد، در میهمانسرای دانشگاه‌آزاد و میهمانسرای خانه معلم اسکان خواهند یافت.

فاصله مسیری خوابگاه‌ها و محل اسکان شرکت‌کنندگان سیزدهمین دوره المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی با محل برگزاری مسابقات بسیار اندک و طوری برنامه‌ریزی شده است که شرکت‌کنندگان و کادر مربیگری و اجرایی بتوانند به راحتی به بخش‌های مختلف المپیاد تردد کنند.

سلف سرویس دانشگاه آزاد با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر آماده پذیرایی از شرکت‌کنندگان المپیاد است

خوشبختانه با درایت و تدبیر مسئولان کمیته تغذیه مستقر در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مشکلی به لحاظ تغذیه شرکت‌کنندگان وجود ندارد و شرکت‌کنندگان طی برنامه غذایی از پیش تعیین شده، غذای خود را در سلف سرویس دانشگاه آزاد با (ظرفیت ۲۵۰۰ نفر) که در مجاورت محل برگزاری المپیاد است، سرو می‌کنند.

قرعه‌کشی رشته‌های تیمی سیزدهمین المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعم از رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال هفته گذشته در محل دفتر مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی، برگزار شد و گروه‌بندی تیم‌های ورزشی به همراه جدول زمان برگزاری مسابقات در این سه رشته مشخص شد.

قرعه‌کشی رشته‌های مختلف ورزشی بجز رشته‌های تیمی، طی روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور برگزار می‌شود

ضمن اینکه قرعه کشی دیگر رشته‌های این المپیاد، از جمله شنا، بدمینتون، تنیس روی میز، کاراته، دوومیدانی، تیراندازی و شطرنج طی روزهای جمعه و شنبه با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه‌های گردشگری و فوق برنامه در طول برگزاری المپیاد

در طول برگزاری سیزدهمین دوره المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی، با هماهنگی کمیته فرهنگی، یکسری برنامه‌ها واردوهای فرهنگی وگردشگری برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شده است به طوری که شرکت‌کنندگان در این رویداد ورزشی، می‌توانند هر روز در ساعت از قبل تعیین شده، از برنامه‌های گردشگری و فرهنگی المپیاد بهره‌مند شوند.

بازدید از حاشیه رودخانه زاینده رود، و جاذبه‌های مختلف گردشگری شهرکرد و همچنین برگزاری جنگ‌های شبانه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و نیز توزیع نقشه راهنمای گردشگری شهرکرد و بسته‌های فرهنگی سوغات استان، از دیگر فعالیت‌های جانبی برگزاری سیزدهمین دوره المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان دختر وزارت بهداشت خواهد بود.

کد خبر: 832078

وب گردی

وب گردی