مصوبات کمیسیون های پنج گانه همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

در دومین روز همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دبیران کمیسیون های پنج گانه همایش به ارائه نتایج پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ دکتر عباس گوهری مدیر کل برنامه ریزی درسی با اشاره به مصوبات کمیسیون برنامه ریزی درسی، گفت:‌ هماهنگی بین تعداد واحدهای سرفصل های ابلاغی با چارچوب های آیین نامه ای، معادل سازی دروس حوزوی و دروس افرادی که دارای مدرک کاردانی پیوسته هستند، ایجاد کدینگ دروس، طراحی سرفصل های جدید و بازنگری شده و ایجاد رشته های جدید و مورد نیاز جامعه از پیشنهادات این کمیسیون بود.

وی افزود:‌ براساس بخشنامه معاونت آموزشی، از این پس تنظیم برنامه های درسی بر عهده خود دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و تنها ضرورت برنامه در وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری تصویب می شود.

دکتر گوهری با اشاره به موضوع تبدیل پایان نامه به گذراندن 6 واحد نظری در مقطع کارشناسی ارشد، خاطر نشان کرد:‌ این موضوع در صورتی قابل اجراست که دانشجو پایان نامه خود را نوشته باشد، اما چون به دلایلی نمی تواند یا نمی خواهد دفاع کند،‌ به جای آن باید 6 واحد درسی بگذراند.

دکتر حمید میرزایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز به مصوبات کمیسیون امور هیات علمی پرداخت و گفت:‌ تمهیدات لازم در جهت ترغیب اعضای هیات علمی علاقه مند به بازخرید و اختصاص بیمه بیکاری از طریق سازمان تامین اجتماعی به اعضای هیات علمی از جمله پیشنهادات مطرح شده در این کمیسیون بود.

وی ادامه داد:‌ در انتخاب مدیر گروه دو نفر از اعضاء که بیشترین آرا را کسب کردند به معاونت آموزشی معرفی شوند تا یکی از آنها به عنوان مدیر گروه انتخاب شود.

دکتر میرزایی افزود:‌ همچنین در این کمیسیون مطرح شد بورسیه های دوره دکتری که از رساله دکتری خود دفاع کرده و همچنین افرادی که دارای مدرک تخصصی هستند،‌ بتوانند در دوره کارشناسی ارشد تدریس کنند.

دکتر ساسان بابایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کمیسیون آموزش و گسترش گفت:‌ بازتوزیع رشته محل ها با در نظر گرفتن الزامات و معیارهای آمایش آموزش عالی، بازمهندسی فرآیندهای کار در حوزه آموزش، تعیین تکلیف نحوه پذیرش دانشجو در رشته های پرمتقاضی،‌ برگزاری آزمون مصاحبه دکتری به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی، تعیین تکلیف نحوه پذیرش دانشجو در رشته های پرمتقاضی،‌ برگزاری آزمون مصاحبه دکتری به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی در این کمیسیون پیشنهاد شد.

وی ادامه داد:‌ همچنین در کمیسیون آموزش و گسترش، بر پیگیری ثبت اطلاعات سامانه آموزش عالی و همچنین تمرکز بر اخذ نظر از واحدهای مبدا و مقصد بر اساس چارچوب نقل و انتقالات دانشجویان تاکید شد.

دکتر امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شیوه فعلی جذب دانشجو در دوره با آزمون و بدون آزمون در کمیسیون سنجش و پذیرش بحث و بررسی شد، گفت:‌ پیگیری و اجرای نظام رتبه بندی واحدهای دانشگاهی،‌ تجدیدنظر در شهریه پذیرفته شدگان در رشته های کم تقاضا و اجرای طرح آمایش آموزش عالی به منظور قطب بندی آموزشی در سطح استان و مناطق از پیشنهادات مطرح شده در زمینه جذب دانشجو بود.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:‌ تاکید بر افزایش کیفیت آموزشی واحدها و پذیرش دانشجو در دوره های بدون آزمون بر مبنای سوابق تحصیلی و پذیرش با آزمون رشته های پرتقاضا از دیگر موارد پیشنهادی کمیسیون سنجش و پذیرش است.

دکتر محمدمهدی فروغی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت:‌ با توجه به اهمیت ارزشیابی آموزشی دانشجویان در دروس نظری و عملی در مقاطع مختلف تحصیلی، کمیسیون نظارت و ارزیابی با اعمال نقطه نظرات معاونان آموزشی، اصلاحیه آیین نامه امتحانات را تدوین و تنظیم کرد.

وی ادامه داد:‌ از آنجایی که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر نظارت مستمر بر واحدهای دانشگاهی با محوریت تمرکززدایی از سازمان مرکزی تاکید و توجه دارند، شیوه نامه تشکیل دفاتر نظارت و ارزیابی در استانها و واحدهای دانشگاهی توسط کمیسیون نظارت و ارزیابی تنظیم و تدوین شد.

کد خبر: 832163

وب گردی

وب گردی