مدیرکل مخابرات شرکت فرودگاه های ایران: ارتقاء کیفیت اطلاع رسانی برای پروازهای حج تمتع 96

سامانه جدید FIDS فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان ، با حضور مدیرکل فرودگاه های استان کرمان و مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ "علی قاسم زاده" مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به ضرورت یکپارچه‌سازی و هماهنگی با سایر فرودگاه‌های بین المللی در زمینه(FIDS) اعلان پرواز، سیستم اطلاعات پرواز و کانترهای ترمینال مسافربری، فرودگاه بین‌المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان با تلاش خستگی ناپذیر همکاران مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی اداره کل فرودگاه های استان کرمان و همکاری تیم اعزامی از اداره کل فرودگاه های استان خراسان رضوی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ساماندهی، نصب و راه اندازی شد.

قاسم زاده افزود: هدف از نصب سامانه جدید FIDS ، ایجاد یک سامانه متمرکز کشوری برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای فرودگاه‌ها به صورت هوشمند است که قابلیت اطلاع‌رسانی دقیق و یکپارچه را در این حوزه فراهم کرده و عملا هیچ‌گونه عدم انطباق اطلاعات پروازها در مبدأ و مقصد مشاهده نخواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان ادامه داد: این سامانه کاملا به صورت «web base» بوده که این امر سهولت و سرعت استفاده از این سیستم را بالا برده و مشکلات و حجم کار حوزه پشتیبانی فنی در سمت کاربر را به حداقل خواهد رساند.

او با بیان ویژگی‌های سامانه جدید ادامه داد: برخورداری از قابلیت گزارش‌گیری بسیار دقیق و متنوع ، اتصال به سامانه‌های دیگر فرودگاهی برای دقیق‌تر شدن تبادل اطلاعات هوانوردی ( پیام‌های هوانوردی ) ، استفاده از استانداردهای بروز هوانوردی وFIDS و تغییر در جلوه‌های بصری نمایشگرهای سالن برای راهنمایی مخاطبان ، از قابلیت‌های این سامانه است.

"صمد آقاجانی" مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جریان افتتاح سامانه جدید اعلان پرواز فرودگاه بین المللی کرمان، بر یکپارچه سازی و هماهنگی برای اجرای زیرساخت‌های ارتباطی بین فرودگاهی در سطح فرودگاه های کشور و بالا بردن سطح امنیت داده‌های تبادل شده بر روی این بستر جدید تأکید کرد.

او خاطر نشان کرد: نصب و راه اندازی این سامانه جدید سبب ارتقاء کیفیت اطلاع رسانی برای پروازهای حج تمتع 96 خواهد شد.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 832273

وب گردی

وب گردی