وارد کردن هوا به باک خودروها را تایید نمی‌کنم/ شمارش معکوس برای تعطیلی جایگاههای سوخت

رییس کانون انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور با تاکید براینکه از نظر علمی و فنی اگر پمپ هوا بکشد می سوزد، بنابراین، چنین موضوعی امکان پذیر نیست گفت: این احتمال وجود دارد که فردی به دلیل رعایت نکردن اخلاق حرفه ای، حق مردم را رعایت نکند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ طرح برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت طرحی است که با هدف تجمیع چند جایگاه عرضه تحت نظر یک برند مشخص در دولت یازدهم کلید خورد. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هدف از اجرای این طرح را ارتقای رفاه مشتریان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان با مدیریت موثر بخش خصوصی در فرآیند خرید، دریافت، حمل، توزیع و نظارت بر عرضه سوخت و کاهش نقش دولت در تصدی‌گری توزیع فرآورده های نفتی به منظور ارائه خدمات برتر به مشتریان اعلام کرد. با این وجود جایگاهداران عرضه سوخت، نتیجه اجرای این طرح را در رونق واسطه گری و دلالی در فرآیند عرضه سوخت می دانند.

در همین راستا ناصر رئیسی فرد رییس کانون انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز ؛گفت: طرح برندسازی جایگاههای سوخت اگر درست و به معنای واقعی صورت گیرد و زنجیره تأمین و توزیع به بخش خصوصی واقعی - حالا چه از پایین و چه از بالا - واگذار شود به طور یقین رقابت سالم بین جایگاهها فراهم می‌شود.

او تصریح کرد: ما قوانین بسیار کارآمدی در بخش تجارت داریم. ما قبول داریم و در همه دنیا هم به همین شکل است که بنزین یک کالای استراتژیک است و باید نظارت‌هایی از سوی مسوولان صورت گیرد.

رئیسی فرد تاکید کرد: عرضه بنزین با امکانات و شرایط درست منطبق با قوانین تجارت به بخش خصوصی منتقل شود، در مسیر تحقق اقتصاد آزاد، اتفاق بسیار مبارکی است چون یکی از راهکارهایی است که به‌سرعت می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را در کشور فراهم کند.

او تصریح کرد: شرکت‌هایی که مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرند باید دانش کافی و تخصص‌های لازم را داشته باشند، ظرافت‌های تامین و توزیع فرآورده به خاطر ارتباط مستقیم با مردم را بدانند و رسالت خدمت‌رسانی را بشناسند. به نظر من، تک‌تک ما برای بومی کردن برندسازی در جایگاهها که در تمام دنیا وجود دارد و به این معنا است که باید مصرف‌کننده در قبال خدمتی که دریافت می‌کند به‌مرور قیمتی را پرداخت کند تلاش کنیم.

رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌های سوخت کشور اظهار کرد: هم اکنون برندسازی جایگاهها با استفاده از توان داخلی در کشور انجام می شود. امیدواریم وزارت اقتصاد و دارایی، شهرداری و وزارت کار و سازمانهای مرتبط با بخش خصوصی همکاری نمایند تا برندسازی جایگاهها با موفقیت به اتمام برسد.

رئیسی فرد در پاسخ به این که چه تعداد از جایگاه عمرشان به پایان رسیده است اظهار کرد: اعداد و ارقامی در این خصوص ندارم اما اکثر جایگاهها بخاطر درجه بندی خودشان را بروز کردند.

او تاکید کرد: تعدادی از جایگاهها به دلیل شرایط بد اقتصادی در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند و توان مالی کافی برای بروز کردن جایگاههای خود ندارند قطعا باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود چرا که به دلیل افزایش نیافتن کارمزد جایگاهها و تبدیل نشدن آن به حق العمل کاری اکثر جایگاه در مرحله ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

رئیسی فرد با بیان اینکه متاسفانه مجلس و وزارت امور اقتصادی در خصوص افزایش کارمزد هیچ‌گونه حمایتی نکردند اظهار کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه حداقل این موضوع مورد توجه قرار گیرد چرا که در حال حاضر جایگاهها به دلیل نبود توجیه اقتصادی مشکل دارند و تعداد آنها در سراسر کشور زیاد است. به ویژه برای جایگاههایی فروش کمی دارند برای آنها توجیه اقتصادی ندارد باید شرایط فراهم شود تا جایگاهداران بتوانند خودشان را به حداقل استانداردهای مورد نظر از نظر ایمنی و امنیتی نزدیک کنند اکثرا به دلیل نداشتن موقعیت اقتصادی مناسب از این قافله عقب مانده اند.

رییس کانون انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور گفت: خواهش ما از دولتمردان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این است که ما را یاری کنند تا بحث افزایش کارمزد و حق العمل کاری اجرا شود چون اگر تدوام داشته باشد خیلی از جایگاهها در آستانه ورشکستگی قرار خواهند گرفت.

رئیسی فرد درباره وارد کردن هوا به باک خودروها نیز اظهار کرد: از نظر علمی و فنی اگر پمپ هوا بکشد می سوزد، بنابراین، چنین موضوعی امکان پذیر نیست و امکان امتزاج هوا با فرآورده های نفتی مطلقا وجود ندارد و از آنجا که قیمت پمپ‌ها بیش از 14تا 15میلیون تومان است خود جایگاهداران به دلیل این که متضرر نشوند هیچگاه این کار را انجام نمی دهند.

او با بیان این که در این باره باید اخلاق حرفه ای از سوی افرادی که در جایگاههای سوخت کار می کنند، رعایت شود، گفت: این احتمال وجود دارد که فردی به دلیل رعایت نکردن اخلاق حرفه ای، حق مردم را رعایت نکند.

رئیسی فرد تاکید کرد: اگر کسی شکایت دارد ما حاضر هستیم که با خود شاکی در جایگاه حضور پیدا کرده و موضوع کم فروشی را بررسی کنیم.

402

کد خبر: 832294

وب گردی

وب گردی