برگزاری نمایشگاه نوشت افزار لازم نیست/توان 85درصدی تولید بومی

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران اعلام کرد: اکنون به اندازه کافی نوشت افزار داخلی و خارجی در بازار وجود دارد و از این رو، اتاق اصناف برای برپایی نمایشگاه نوشت افزار و ملزومات مدارس برنامه ای ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ موسی فرزانیان افزود: به دلیل رکود حاکم بر بازار نوشت افزار، قیمت ها متعادل است.
او ادامه داد: متاسفانه برخی خانواده‌ها نسبت به کالاهای ایرانی ذهنیت خوبی ندارند و به خرید و مصرف کالاهای خارجی تمایل بیشتری نشان می دهند؛ در حالی که نوشت افزار تولید داخلی به نسبت کالاهای چینی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
فرزانیان ادامه داد: خانواده ها با خرید لوازم التحریر ایرانی از تولیدکنندگان حمایت می کنند و سازمان ها و نهادهای مختلف موظفند با تبلیغات درست، مردم را به استفاده از تولیدات داخلی هدایت کنند.

** واردات 55 درصدی لوازم تحریر
رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران گفت: 55 درصد لوازم تحریر مورد نیاز داخلی با واردات تامین می‌شود که 30 درصد از چین و 25 درصد از کره جنوبی، اندونزی، مالزی، تایلند، ویتنام، اروپا و ژاپن است.
فرزانیان افزود: پارسال 30 درصد حجم بازار در اختیار تولیدکنندگان بود و امسال این رقم به 45 درصد رسیده است.
او اعلام کرد: اکنون واحدهای تولیدی لوازم التحریر در کشور با ظرفیت پایین به کار مشغولند؛ در حالی که این کارخانه ها توان تامین 80 تا 85 درصدی بازار داخلی را دارند.
به گفته این مسوول، شرط این امر استمرار حمایت دولت و ملت از این صنعت است که در این صورت، می توان امیدوار بود در دو تا سه سال آینده محقق شود.
او یادآوری کرد درآمد ناشی از فروش برخی کالاها جوابگوی هزینه تولید نیست و گفت: نوشت افزارهایی همچون مداد اتود به فناوری پیچیده و سرمایه گذاری زیاد نیاز دارد و بنابراین بهتر است این موارد را وارد کنیم.

** هزینه بالای تولید
رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران میزان صادرات نوشت افزار کشور را بسیار کم ارزیابی کرد.
فرزانیان گفت: هزینه تولید در کشور بالاست و تولیدکنندگان نمی توانند با کالاهای چینی و دیگر کشورها رقابت کنند. از این رو، فقط در مواردی به افغانستان، جمهوری آذربایجان و عراق صادرات داشتیم.
چندی پیش رییس اتحادیه سراجان تهران نیز از کاهش 25 درصدی واردات کیف مدرسه به دلیل افزایش تعرفه ها خبر داده و گفته بود امسال عرضه تولید داخلی در بازار بیشتر است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 832333

وب گردی

وب گردی