اگر شوراهای اسلامی به قانون مسلط باشند می توانند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند

معاون اجرایی شورای عالی استان ها گفت :در صورتیکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که نمایندگان مردم به عنوان اولین پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، با یکدیگر تعامل میان گروهی مناسب نداشته باشند شکننده خواهند بود .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا - معاون اجرایی شورای عالی استان ها گفت : اعضای شوراهای شهر و روستا به منظور دستیابی به اهداف و وظابف خود و همچنین رسیدگی به مطالبات مردم با دستگاه های مختلف تعامل داشته باشند .

منصور روشناسی افزود: یکی دیگر از مواردی که شورا های شهر و روستا را در انجام وظایفشان کمک خواهد کرد، تعامل میان گروهی بین خودشان است.

معاون اجرایی شورای عالی استان ها تاکید کرد: شوراها باید در روندکاری و مسایل درآمدی شهرداری ها و دهیاری ها دقت کنند ، زیرا بهره وری در کار شورای بسیار اهمیت دارد .
روشناسی در مورد آموزش های مربوط به اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نیز گفت : اعضا شوراها به دنبال ارتقا علمی خود باشند و از آموزشی آشنایی با قوانین استفاده کنند .
وی با اشاره به آغاز فعالیت دوره پنجم شوراها از یکم شهریور ماه جاری ،تصریح کرد :با برگزاری دوره آموزشی برای اعضای شورای اسلامی ،مجموع نکاتی در بحث های عمومی مرتبط با شوراهای اسلامی شهر ارائه شده است .
معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت: اگر شوراهای اسلامی به قانون مسلط باشند می توانند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند .
روشناسی افزود: شوراهای اسلامی باید به گونه ای عمل کنند که نتیجه کارهای خود در شهر و روستا بعد از چهار سال از فعالیت خود به یادگار بر جای گذارند.
وی تصریح کرد: عرصه شورایی بسیار گسترده است و اگر کسی مسئولیت اداره امور محلی را پذیرفت در قبال انجام آن مسئولیت باید آگاهی کامل داشته باشد چرا که در صورت نبود آگاهی دچار چالش های بسیاری خواهند شد.
وی یادآوری کرد: شوراها نکات نظارتی در مباحث مربوط به شهرداری ها را با اهمیت بدانند و ظرفیت های اجرایی خود را ارتقا دهند .
معاون اجرایی شورای عالی استان ها خاطر نشان کرد:همچنین شوراها سطح مسئولیت پذیری خود را در دوره پنجم افزایش دهند و مطالبات مردم را مورد توجه و رسیدگی جدی خود قرار دهند .
شوراهای اسلامی شهر و روستا بطور جداگانه با رای مردم همان حوزه انتخاب می‌شوند، شروع به کار شوراهای اسلامی از ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸بود و تا کنون چهار دوره از فعالیت شورا ها گذشته است و پنجمین دوره انتخابات شوراها هم اردیبهشت امسال همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد و از اول شهریور ماه نیز فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا آغاز شد.
بر اساس قانون، شوراهای شهر و روستا وظایف متعددی را در مدیریت محلی بر عهده دارند که یکی از آنها انتخاب شهردار و دهیار است و هم اکنون بیش از 117 هزار عضو شورایی در سراسر کشور فعال هستند .

705

کد خبر: 832433

وب گردی

وب گردی