صدور اکثر مجوزها به استان‌ها واگذار شده است

معاون هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه صدور اکثر مجوزها به استان‌ها واگذار شده است گفت: اولویت فعالیت‌های هنری با انجمن‌هاست و آن‌ها می‌توانند طبق تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات کل ارشاد در استان‌ها تحت پوشش حمایت آن‌ها قرار گیرند و هیچ مانعی برای انجمن‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد شامگاه جمعه در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد اظهار داشت: حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی از بخش‌هایی بوده که در سال جاری در معاونت هنری به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور اکثر مجوزها به استان‌ها واگذار شده است افزود: اولویت فعالیت‌های هنری با انجمن‌هاست و آن‌ها می‌توانند طبق تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات کل ارشاد در استان‌ها تحت پوشش حمایت آن‌ها قرار گیرند و هیچ مانعی برای انجمن‌ها وجود ندارد.

معاون هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان در نوبت بیمه بودند که مشکل بیمه آن‌ها برطرف شده است و تنها کسانی که تازه ثبت‌نام کرده‌اند امور بیمه‌ای آن‌ها باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اهمیت خرید یک درصد آثار هنری ابراز کرد: خرید یک درصد آثار هنری به‌ویژه در حوزه هنرهای تجسمی کمک شایانی به رونق آن‌ها خواهد کرد و ما به دنبال الزام‌آور بودن آن بودیم که متأسفانه نتوانستیم آن را به‌صورت قانون الزام‌آور درآوریم.

مرادخانی یادآور شد: کسانی که در زمینهٔ خرید آثار هنری اقدام کنند هزینه کرد آن‌ها جزو مدارک مثبت برای مالیاتی محاسبه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان قم با توجه به ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند تأثیرگذاری و اقدامات مؤثری در تئاتر دینی داشته باشد.

901

کد خبر: 832554

وب گردی

وب گردی