نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری پردیس ملت برپا می شود

نمایشگاه گروهی نقاشی «نقش مایه اسب» جستجویی در نقاشی امروز ایران، جمعه 17 شهریور ماه در گالری پردیس ملت برپا می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در این نمایشگاه اسب در قالب موضوع، موتیف و عنصر در نظر گرفته شده است و با وجود تنوع آن چه که به نمایش گذاشته می شود، این نمایشگاه پیش درآمدی بر بررسی این حیوان اسطوره ایی در هنر ایران است.

نقش مایه ی اسب در این نمایشگاه موضوعی می شود تا سبک ها و گرایش های هنرمندان نقاش بررسی شود. تکه هایی پراکنده در کنار هم جمع شده اند تا حضور و حرکت اسب را در نقاشی رصد کنند. انتخاب های این نمایشگاه از میان کارها و تلاش های نقاشان تاثیرگذار هنر ایران صورت گرفته است.

بنابراین گزارش، نمایشگاه های هنری اصول خود را با یک نگاه تنظیم می کنند، تصمیم به انتخاب یک دوره تاریخی در هنر یا سبک و جریان مشخصی نگاه نمایشگاه های هنری را مشخص و روال آن را برای مخاطب تنظیم می کند. نقش مایه ی اسب در هنر باستانی حضور دارد و با سیر نقاشی در ایران همراه بوده است. اگر به منظومه های حماسی رجوع کنیم سواران بسیاری را می بینیم که بر اسب هایی زیبا نشسته اند.

نقاش در مجالسی از«ورقه و گلشاه» به خوبی ظرافت و اهمیت این حیوان را به نمایش گذاشته است. نقاشی معاصر ایران این تاریخ را به فراموشی نسپرده، در گوشه هایی از تابلوها اسب به عنوان یک نقش مایه ظهور می کند و در برخی از تابلوهای چند دهه اخیر موضوع مطالعه هنرمند می شود

31 هنرمند آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند که اسامی آن ها به شرح ذیل است: سعید احمدزاده، مهدی احمدی، ف. اخلاقی، ایرج اسکندری، فرح اصولی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، مهناز پسیخانی، آنه محمد تاتاری، ژازه تباتبایی، محمد علی ترقی جاه، وحید چمانی، جمشید حقیقت شناس، احمد خلیلی فرد، بهرام دبیری، ایرج زند، گیزلا وارگا سینایی، هیرو شیخ الاسلامی، محمد طباطبایی، سیامک عزمی، رضا عظیمیان، بهنام کامرانی، کیوان عسگری، شمس الدین غازی، محمد هادی فدوی، نیلوفر قادری نژاد، میترا کاویان، حسین محجوبی، علی ندایی، رضا هدایت و عادل یونسی

نمایشگاه گروهی نقاشی « نقش مایه ی اسب » جستجویی در نقاشی امروز ایران جمعه هفدهم شهریور ماه از ساعت 17 الی 21 با حضور هنرمندان و هنردوستان در گالری پردیس ملت افتتاح می شود.

علاقمندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا 21 مهر ماه همه روزه از ساعت 11 الی 20 به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی 2 مراجعه کنند.

500

کد خبر: 832643

وب گردی

وب گردی